גרמניה: הרב אביחי אפל נבחר לרבה של פרנקפורט

בברכתם של גדולי ישראל וראשי 'ועידת רבני אירופה' נבחר הרב אביחי אפל לכהן כרבה של פרנקפורט בגרמניה. לאחר בחירתו אמר: "אמשיך ואעשה כל שביכולתי להגדיל תורה ולהאדירה" (בעולם)

הרב אביחי אפל (צילום: אלי איטקין)

בברכתם של גדולי ישראל וראשי 'ועידת רבני אירופה' נבחר הרב אביחי אפל לכהן כרבה של פרנקפורט בגרמניה.

הרב אפל המכהן בשמונה השנים האחרונות כיו"ר 'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה' נבחר פה אחד על ידי 17 חברי ועד הקהילה ובהם; יו"ר הוועד; פרופ' קורן. וחברי הועד; מר שנבל. מר בלוך. מר לטש ומר גרונבאום.

הרב אפל יכנס לתפקידו במהלך הקיץ הקרוב ויכהן בהנהגה משותפת עם הרב חיים שושן.

נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט והמנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, הגאון רבי משה לבל, בירכו את הרב אפל, שהנו חבר הוועדה המתמדת של הועידה, לרגל בחירתו, והבטיחו כי הוועידה תעמוד לימינו ותסייע בידו להרמת קרן התורה, בחיזוק ובייסוד מוסדות התורה והחינוך ובטיפוח הקהילה המונה כיום כ-8,000 יהודים. בתי הכנסת הפעילים בעיר; בית הכנסת הגדול ושלושה בתי כנסת אזוריים. ומוסדות החינוך ובהם; גני ילדים, בית ספר ובית אבות.

רבה הנבחר של פרנקפורט, הרב אביחי אפל אמר עם בחירתו כי הוא מקבל את התפקיד בהכנעה ובחרדת קודש בעיר בה כיהנו גדולי מאורי וגאוני תבל; "יהדות גרמניה מונה כיום כ–120 אלף יהודים, כ-90% יוצאי מדינות חבר העמים. רובם גם חסרי ידע ורקע יהודי ואני פועל יחד עם חברי ב'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה' כדי לחברם למעגלי הקהילות. כך גם ישנם יורדים ישראלים רבים. אמשיך ואעשה כל שביכולתי להגדיל תורה ולהאדירה ולנסות להשיב, ולו בשולי אדרת העטרה של העיר הנודעת לשם ולתהילה".

הרב אביחי אפל (צילום: אלי איטקין)

הרב אביחי אפל נולד בירושלים והתחנך בישיבת מרכז הרב, בקדומים במכון מאיר ובאפרת שם גם הוסמך לרבנות. שלוש שנים לאחר הסמכתו ניהל את כולל 'תורה מציון' ועסק בקירוב נוער וסטודנטים במסגרת 'קונגרס הקהילות האורתודוקסיות ברוסיה' תחת הנהגתו של הגר"פ גולדשמידט ברוסיה ושלוש שנים נוספות בגרמניה שם עסק בקירובם של צעירים העולים ממדינות חבר העמים.

לפני 11 שנים התמנה כרב העיר דורטמונד שבגרמניה ובה קומם מעפר את הקהילה שבה כיהן עד אז, רבאיי רפורמי. הרב אפל גיבש את הקהילה וייסד מוסדות תורה חינוך וחסד על טהרת הקודש. לפני כחודשיים, עם הולדת בנו השביעי בשעטו"מ, הגיע בשליחות נשיא גרמניה, ראש עיריית דורטמונד, מר זיראו, לבית המשפחה כדי להודיע כי הנשיא פורס חסות על ילד שביעי שנולד כסימן לתמיכה במשפחות ברוכות ילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר