דיווח: אובמה יכפה על ישראל חזרה למשא ומתן עם הפלסטינים

הוול סטריט ז'ורנל מדווח כי נשיא ארה"ב שוקל כמה אופציות לכפות על ישראל לשוב לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים. בין האפשרויות: החלטה במועצת הביטחון או בקוורטט (חדשות, בעולם)

(צילום: אבי אוחיון - לע"מ)

מנסה להשאיר חותם? נשיא ארצות הברית מתכוון לכפות על ישראל לשוב לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים, כך מדווח ה"וול סטריט ז'ורנל".

על פי הדיווח, בסביבת אובמה נשקלים כמה מהלכים, שתכליתם לכפות על ישראל לשוב לשלחן המשא ומתן, מתוך מטרה להגיע להסכם שלום, דבר שלא התקדם בתקופת אובמה למרות ניסיונות רבים.

אחת האפשרויות, היא שארה"ב תתמוך בהחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שתכלול צעדים ויעדים להתקדמות שיחות השלום. החלטה שארה"ב הטילה עליה ווטו מוחלט עד היום.

אפשרות נוספת היא החלטה משותפת של הקוורטט לענייני המזרח התיכון, הכולל את ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, והפעלת לחץ על הישראלים ועל והפלסטינים לחזור לגבולות 67', כאשר ישראל תכיר במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית, ובתמורה הפלסטינים יכירו בישראל כמדינה יהודית.

הדיווחים האלה מגיעים על רקע ההודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יטוס לפגוש את אובמה, כאשר בבית הלבן טענו כי הביטול נודע להם רק מהתקשורת. ועל רקע הגעתו של סגן הנשיא ג'ו ביידן היום לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר