עדינה בר שלום ב"פסק" חדש

"גבר יכול לשבת וליהנות משירת אישה אם לא מביט בה"

עדינה בר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אומרת כי גבר יכול לשבת מול אישה ששרה וליהנות משירתה אם לא מביט בה - זאת בניגוד לפסיקתו של אביה מרן זצ"ל שאסר זאת (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עדינה בר שלום (צילום ארכיון: יונתן זינדל - פלאש 90)

עדינה בר שלום, בתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, אמרה הבוקר (שלישי) בראיון לרזי ברקאי ויהודית רביץ ב'גלי צה"ל', כי גבר יכול לשבת וליהנות מישרת נשים.

בפתח הראיון, שאל המגיש רזי ברקאי את בר שלום: "קול באישה ערווה?", והיא השיבה: "לא. לקחו את זה לקיצוניות".

בר שלום, המשיכה להסביר את עמדתה בנושא ואמר כי "אסור לאישה לעמוד על במה ולרקד ולשיר - הכל יחד, לפני גברים שמרוכזים בה. אבל אם יש תזמורת, ואישה שרה, וגבר יכול לשבת וליהנות משירתה ולא להביט בה בערגה - זה בסדר".

"עדינה, נמלטת מזה בעור שינייך אבל הצלחת לצאת מזה", העיר ברקאי.

בר שלום, המשיכה ואמרה כי "הגבר יכול לשבת באולם, לא להביט בה, להקשיב לה וזה בסדר גמור". ליהודית רבית אמרה כי "אם הוא יושב עם אשתו על ידו, והוא שומע אותך יחד איתה, והוא נהנה, והוא מחליף חוויות - זה בסדר גמור".

יצוין כי דבריה הן בניגוד מוחלט לפסיקתו של אביה מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שב'יביע אומר' חלק א', אורח חיים סימן ו', כתב כי "במקרה שהוא יודע מי הזמרת ומכירה אפילו על ידי תמונה אסור לשמוע קולה במגפון או ברדיו אבל אם אינו מכירה מותר".

בהמשך, שאל ברקאי את בר שלום: "מה שלום מועצת הנשים שזרזת והקמת בש"ס? זה מתפקד?".

בר שלום: "לא יודעת. אני לא שם. אנחנו במקום אחר".

מה זאת אומרת שאת לא שם? את לא פעילה בגוף הזה?

"לא".

מה את כן עושה?

בר שלום: "אני מקדמת נשים חרדיות, אני פותחת להן דלתות היום שנפחתו בפניי בקושי מאוד גדול אבל הן נפתחו. כבר 50 שנה שנשים חרדיות לא מחויבות רק לבית, הן היו מחויבות לעבודה. הן היו שר החוץ בעצם, והגבר היה השותף המלא להחזקת הבית, אבל את רוב הדברים החיצוניים דווקא הנשים החרדיות עשו, אבל הן עשו את זה ממקום הרבה יותר סגור ומופנם ובהדרגה הגענו לזה שהן רוצות קצת יותר וזה בסדר, הגיע הזמן. התפלאתי שזה לקח להן כל כך הרבה זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר