"דומה למשה רבינו"

תיעוד: אלפים בעצרת לזכר ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל

אלפי בני ישיבה השתתפו בעצרת המספד המרכזית לזכרו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ שהועברה בשידור חי לאורך הערב ב"כיכר השבת". צפו בגלריה נרחבת מהאירוע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

אלפים השתתפו הערב (שלישי) בהספד המרכזי בהיכל ישיבת פוניבז' במלאות השבעה לפטירתו של הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל, מראשי הישיבה שנסתלק לגנזי מרומים בשבוע שעבר.

נשיא הישיבה הגר"א כהנמן אמר בהספד כי הבחורים הצעירים לא זכו מספיק ללמוד אצל ראש הישיבה, והתלמידים הרבים נשארו כעת יתומים. "כמה שבחורים למדו ממנו דרך בלימוד ודוגמא אישית" ספד הרב כהנמן.

הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, מראשי ישיבת פוניבז' הספיד בקול בוכים על גדלותו העצומה של הגרח"ש זצ"ל ואמר "אבד כעת אדם שפשוט אין תמורתו, מי שיודע והכיר אותו יודע שהתורה חסרה כעת הרבה, אין משהו אחר שיתן את מה שהוא נתן בחכמת התורה. כתוב בחז"ל שאין דור שאין בו כמשה, אבל בכל דור יש רק אחד. ובדור שלנו - רבי חיים שלמה הוא היה. איך אפשר שלא לבכות על האבידה?"

אחריו עלה להספיד הגאון רבי ירוחם אולשין ר"י ליקווד, שהגיע במיוחד מארה"ב וסיפר כי "לפני כמה שנים ביקשנו ממנו שיבוא להיכל ישיבת ליקווד למסור שיעור כללי. היינו בטוחים שרבי חיים שלמה ינצל את המעמד לפני אלפי אלפי אברכים וימסור שטיקל תורה שלו, להדהים את כולם בעמקות שלו. אבל לתדהמתי, הוא מסר שיעור של אבא שלו, זה גדלות מדהימה ולא רגילה. הראש ישיבה רבי חיים שלמה, לא רק לקח את התורה של אבא שלו וסבא שלו, אלא הוא היה ה׳שטיקל׳ (חתיכת) רבי ברוך בער עצמו".

אחריו הספיד הגאון רבי משה שפירא, שציין את הדמיון למשה רבינו, "שהיה משה אמת ותורתו אמת. ככה היה גם עם רבינו שלא היה לו שום דבר אחר חוץ מגילוי אלוקים ותורת אמת. ממש כפשוטו".

את מסכת ההספדים חתם הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ר"י פוניבז שעמד על מידת הענווה של הגרח"ש ודיבר על הצורך הגדול של כל בחור ובחוק להתחזק במידת הענווה.

"כשקורה כאלו אסונות צריך להתחזק, ומן הראוי לכל אחד להתחזק וללמוד מדרכיו של הנפטר הגדול שכידוע התבלט מאוד במידת הענווה, וראוי לכל אחד ללמוד מדרכיו בדרכי הענווה. אי אפשר להגיע לכאלה דברים בלי ללמוד מוסר וגם לזה יש את הספרי מוסר שמלמדים את דרכי הענווה, שהנפטר הגדול זה היה כל חייו הלך בענווה ולימד תורה בענווה בלתי רגילה".

צילום: בעריש פילמר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר