15 נפגעים תוך שעה וחצי

מסע הדקירות והמרדף הדרמטי: שלב אחר שלב של הרצח ביפו

סמוך לשעה 18:15 פתח המחבל בשאר מסאלחה במסע דקירות אכזרי ביפו. הוא רצח תייר אמריקני ופצע 11 בני אדם נוספים. המשטרה: יתכן שביקור סגן נשיא ארה"ב היא הטריגר לפיגועים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שלושה פיגועים בשעה וחצי, הרוג ולמעלה מעשרה פצועים - כך נראה יום הדמים: סמוך לשעה 18:15 (שלישי), פתח בשאר מסאלחה, מחבל בן 22 מקלקיליה במסע דקירות אכזרי בעיר יפו. הוא החל לפגוע בבני אדם באזור נמל יפו, ולאחר מכן פתח בריצה לעבר כיכר השעון ומשם צפונה, במהלך מנוסתו, דקר המחבל מספר בני אדם נוספים בטיילת הרברט סמואל בעיר.

זירת הפיגוע ביפו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ישי מונטוגומרי. ניטרל את המחבל עם גיטרה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ג'ו ביידן ביפו, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אזרחים שהבחינו במחבל פתחו במרדף אחריו בניסיון לעצור את המסע הדקירות הקטלני. אחד מהם, ישי מונטגומרי, שישב באותה שעה וניגן על חוף הים, שלף את הגיטרה שלו והיכה באמצעותה את מסאלחה, תוך שהוא מעכב אותו. שוטרים שהגיעו למקום ירו במחבל וחיסלו אותו.

המרדף אחר המחבל (מתוך ynet)

חיסול המחבל (מתוך ynet)

בפיגוע נרצח אדם אחד, תייר בן 29 מארצות הברית, אשתו נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב. תיירת נוספת בהריון מאושפזת גם היא בבית החולים. פצוע נוסף באורח קשה בפיגוע הוא תייר שהגיע מרוסיה לישראל, אשתו נפצעה באורח בינוני ומאושפזת באיכילוב.

בשאר מסאלחה, הדוקר מיפו

בשעת הפיגוע, שהה ביפו סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאמר כי "פעילות הטרור נגד ילדים, נשים וחפים מפשע היא בלתי נסבלת". במהלך פגישה שקיים עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ציין ביידן כי "יש לארצות הברית מחויבות מלאה ומוחלטת לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ואני מקווה כי נראה התקדמות בנושא".

זירת הפיגוע בירושלים, מוקדם יותר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שוטרים בירושלים, הצהריים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפיגוע קדמו שני פיגועים נוספים וקשים. עבד אל-רחמן רדאד, נער בן 17, דקר בשעות הצהריים אברך חרדי בכניסה לשוק בפתח תקווה באמצעות סכין ופצע אותו באורח בינוני. האבך שהתעשת, הוציא מגופו את הסכין באמצעותה נדקר ודקר באמצעותה את המחבל. יחד עם בעל חנות סמוכה הם ניטרלו את המחבל שמת מפצעיו מאוחר יותר.

גיבור היום: דקר את המחבל (באדיבות המצלם)

זמן קצר לאחר מכן פתח מחבל ערבי רכוב על אופנוע ביריות לעבר שוטרים בשער שכם בירושלים, ופצע שני שוטרים, אחד מהם באורח קשה מאוד. השוטר מטופל בבית החולים הדסה בירושלים והרופאים נאבקים על חייו.

עבד אל-רחמן רדאד, הדוקר מפתח תקווה

לאחר הערכת מצב שקיימה הערב המשטרה, נמסר כי לא התקבלו התרעות ממוקדות לשלושת הפיגועים, וכי ייתכן כי ביקורו של ביידן בישראל היה טריגר לפיגועים הקשים. עוד נמסר כי המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים, פתח תקווה ויפו הם שוהים בלתי חוקיים וכי במשטרה מתכוונים להחמיר את הפעילות נגד מעסיקי ומסיעי שב"חים כמו גם לתגבר את הכוחות בכל הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר