האזינו לנאום האדמו"ר

הרבי מסאטמר: "המתנחלים אשמים בפיגועים"; "המלחמה של 'בני תורה' - לא לשם שמיים"

הרבי מסאטמר הגיע לירושלים לבר המצווה של נכדו והתייחס לפיגועי הטרור הרצחניים: "אנחנו בוכים כל יום על ההרוגים ועל הנפגעים, אך האשמים הם המתנחלים". וגם: העקיצה ששיגר ל'בני תורה' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר בישראל (צילום: שוקי לרר)

האדמו"ר מסאטמר שנחת אמש (שלישי) בישראל לקראת השבת ההיסטורית שתיערך במירון, השתתף בשעות הערב בשמחת בר המצווה של נכדו בביהמ"ד דושינסקי ירושלים.

בנאום שנשא לכבוד בר המצווה התייחס האדמו"ר לאירועים האקטואליים ולפיגועים הקשים שנמשכו גם אמש. "בחודשים האחרונים נשפך דם ישראל כמים. אנחנו בוכים כל יום על ההרוגים ועל הנפגעים, אבל אנחנו יודעים שהאשמים האמיתיים הם המתנחלים שמתגרים באומות העולם בארץ ובכל העולם כולו וזה גורם לשנאת ישראל גדולה ולגל הפיגועים הקשה".

בדבריו התייחס האדמו"ר גם ל"אלו שנהנים משולחן איזבל ובכך הם נהיים עצם מעצם ובשר מבשרה של הציונות והמדינה" ושיגר עקיצה למפלגות החרדיות. "ברוך השם הקהילה החשובה של דושינסקי לא חלק מהם, היהדות החרדית בחו"ל עומדת לימינם ותעמוד לימינם הלאה כמו שהיה בימי דודי (הרה"ק בעל הדברי יואל) ובימי אבי (הרה"ק בעל הברך משה) וככה זה גם היום שבחו"ל אנחנו כל הזמן שומעים מה שקורה כאן בישראל ובעיקר בחוק הגיוס שיש הסכמים עם הממשלה".

"אנחנו נעמוד על כך שלא יהרסו את הישיבות. ההסכמים, יש שמצדדים שזה טוב ויש שמצדדים שזה רע ושצריכים עורך דין שילמד את ההסכמים. אבל המציאות היא שמאז החוק יש עליה במספר המתגייסים החרדים. צריך לדעת שהחטא העיקרי בגיוס הוא שכל באיה לא ישובון, נכון שאין כפיה אבל בפה רך יש עליה רח"ל במתגייסים לצה"ל, שזה אבי אבות הטומאה. בעיקר כאשר הבחורים הם לא הכי חזקים ברוחניות. החידוש הוא שאף אחד כאן לא צועק את הצעקה האמיתית, שיש איסור ללכת לצה"ל שזה מקום השמד".

"אנחנו היהדות החרדית, לא מפלגתיים ואין לנו חלק בכל המפלגות למיניהן ולא בפשרות ובהסכמים, אבל גם לא עם כל הפוליטיקה במפלגת דגל התורה. לא איכפת לנו מי הוא המנהיג של המפלגה ומי שולח נציגים לכנסת, בסודם אל תבוא נפשי ובקהלם אל תחד כבודי. כל המחלוקת שלהם היא רק על נציגים וברגע שיש להם נציגים הם הולכים לבחירות, אם יתנו להם נציג הם יצביעו" אמר הרבי ברמז על "בני תורה". "דרכינו היא דרך אחרת לגמרי, אין כאן מחלוקת לשם שמים ולא על קיום התורה רק על נציגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר