למה לצום שלושה ימים?

בתקופה האחרונה מתארגנת קבוצה גדולה שנקראת "הצום", ומטרתה לאחד את כלל עם ישראל לצום של שלושה ימים, לאחדות עם ישראל. אסף אלזרע מסביר את כל הסיבות לצום הגדול. (ארץ)

אסף אלזרע | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: עמינדב צביאלי)

אולי, וסביר להניח, שגם אתם ראיתם את שלטי החוצות המופיעים ברחבי הארץ, המודעות הפזורות בישיבות ובתי הכנסיות, או אולי שוטטתם ברחבי הרשת ונתקלתם בסרטונים, או צפיתם בקמפיין הטלוויזיוני שרץ בערוצים היהודיים בחו"ל, שלכולם מטרה אחת ויחידה: להביא לידיעת הציבור הרחב את בקשת הרבנים שליט"א לצום את צום שלושת הימים, למען אחדות ושלום ישראל, כל אחד כפי כוחו ומצב בריאותו,.

במכתב זה, בסייעתא דשמיא, ננסה להסביר לציבור היקר והרחב את הסיבות שבגינם מתארגן הצום הנוכחי, עם שלל התפילות ושיעורי התורה שיתווספו אליו. אגב, תודה לאל, כעשרים אלף אישה ואיש נרשמו לקחת חלק בצום המידה כזו אחרת, והעניין, שכאמור, זכה לברכה ותמיכה של רבנים גדולים, כפי שיפורט בהמשך.

רבותי, ההיסטוריה חוזרת- עשרות אלפים מעם ישראל מתכוננים לצום שלושה ימים בדיוק כמו שהיה בזמן מרדכי ואסתר. ממש שידור חוזר של מגילת אסתר אבל הפעם, להבדיל- כנגד האויב שמסביבנו, וכן האויב שבתוכנו.

למסתכל מהצד יתכן והדבר יראה מוגזם, ואולי אפילו לא מציאותי, אבל האמת היא שחייבים להתעורר. תרדמה כללית אופפת את העם היושב בציון, ואין באופק פתרון לכאוס שצובר תאוצה מסביבנו. כותרות העיתונים זועקות על קורבנות האינתיפאדה השלישית. ילד רוכב על אופניים אחרי הצהריים וילד בגיל שלו – דוקר אותו, אמא יושבת בערב בבית שומעת דפיקה בדלת – ונרצחת. והאמת ,לצערי הרב בעודי רושם את המילים האלו אני שומע על פיגוע דקירה נוסף בטיילת תל אביב..וכן רבו המקרים לצערנו, ירחם ה'.

הרמב"ם אומר שמי שלא צועק בעת צרה – נוהג באכזריות. ועכשיו הזמן לזעוק. בדיוק כמו האמירה הידועה שבפורים אנחנו אוחזים ומסובבים את הרעשן מלמטה כדי להזכיר את העבודה שהתחילה מלמטה, כאשר עם ישראל צם והתפלל למען ביטול הגזרה, לעומת חנוכה – חג שבו את הסביבון אנו אוחזים מלמעלה- לרמוז על הגילוי האלוקי והנס שדווקא הגיע מלמעלה.

קבוצת אנשים בעם המכנה עצמה 'המעוררים', בתמיכת רבנים גדולים וחשובים, וביניהם הרב מוצפי שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א ועוד רבנים גדולים וחשובים שלא את כולם ניתן לפרסם בציבור כעת, קוראים לצום את צום שלושת הימים. לצום הצטרפו עד עתה כ-20 אלף איש, וזה ב"ה מיזם שתופס תהודה ותאוצה בכל שכבות הציבור בעם ישראל, וכמו כן הצום יכלול בתוכו עצרות תפילה המוניות לביטול גזרות קשות מעל עם ישראל.

אחד הרבנים המובילים את הפרויקט גר באחד מיישובי עוטף עזה- שם כבר מורגשת התכונה לקראת העימות הבא. לפני כשתי שבתות בית הכנסת ננעל על יושביו עקב חשש לחדירת מחבלים, וכוחות צבא מוזרמים דרומה, ובמקביל מועלים צפונה. מספיק לקרוא את כותרות העיתונים מהימים האחרונים המדברים על עימות בלתי נמנע וקרוב גם בגזרה הצפונית.
ואנחנו מאמינים בני מאמינים, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים - העניין שצריך להתעורר לפני שיהיה מאוחר.

"צום שלושת הימים חייב להגיע לכל בית בישראל" אומרים המארגנים, "יש שיבחרו לצום שלושה ימים ברצף יש שיעשו תעניות הפסקת אכילה ויש שיעשו תענית דיבור", הדגש העיקרי הוא על האחדות – שלא יהיה שום פירוד בעם ישראל בימים אלה, ובעזרת ה' בכלל. שלושה ימים ללא מחלוקות ומגזריות. שלושה ימים של צום, אחדות, לימוד תורה ותפילות. שלושה ימים של אהבת ישראל צרופה ונקייה מכל סממן כזה או אחר. שלושה ימים שיהפכו, בסייעתא דשמיא, את המציאות על פניה. שלושה ימים של חשבון נפש שלנו כעם, כאומה, שלושה ימים שבסופם נתעורר בע"ה למציאות חדשה, טובה מאוחדת בריאה ושפויה יותר. וכל כך למה? משוםש אין כוחם של ישראל אלא בפיהם.

הצום יתקיים בין התאריכים י"א-י"ג באדר, כך שהיום האחרון של צום שלושת הימים חופף לתענית אסתר. ישנן הנחיות לכניסה לצום באתר הצום, וכן, העיקר להתאחד ולהצטרף

לא מוותרים על אף נשמה אומרים המארגנים בדיוק כמו שאמר רבי שמעון בר יוחאי זי"עא – אנן בחביבותא תליא – אנחנו תלויים באהבה.
לקבלת פרטים נוספים, הציבור מוזמן להיכנס לאתר 'הצום': www.hatzom.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר