צה"ל מפר התחייבויות?

בגלל הזקן הקצוץ הזה: צה"ל שולח חייל חרדי ל-14 יום בכלא

א', צעיר חרדי נשוי ואב לילדה, נשלח על ידי צה"ל ל-14 יום בכלא זאת לאחר שגידל זקן קצוץ. "גם אם יתנו לי כלא וצינוק אמשיך לגדל את הזקן, זה עניין הלכתי" אמר החייל בשיחה עם בני משפחתו (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
בקטן: א', נשלח לכלא בעוון זקן קצוץ (צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת": במשרד הביטחון ובצה"ל התחייבו לא פעם כי לא יתערבו באורח החיים הדתי וכי חייל חרדי שיבקש לגדל זקן יוכל לעשות זאת. אלא שמהסיפור הבא שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי הכללים בצה"ל השתנו וחייל חרדי שגידל זקן קצוץ, כפי שנהוג בהרבה מהקהילות החרדיות, נשלח לרצות ארבעה עשר ימים בכלא, החל מהשבוע הבא.

א', צעיר חרדי נשוי ואב לילדה, גוייס לפני כשנה לשח"ר אט"ל ומשרת במחנה עופר. במשך תקופת השירות שלו עד עתה הוא החזיק ב'פטור זקן' והוא מגדל זקן קצוץ כאמור באישור הצבא.

הכל השתנה בימים האחרונים. לפי מקורבי החייל, רס"ר היחידה קרא לו ואמר כי לא מקובל עליו שהוא מגדל זקן קצוץ, ולכן עליו להתגלח ולהחזיר את 'פטור הזקן'. א' התחנן וטען כי מדובר בעיקרון דתי וכי הוא אינו יכול להתגלח, אולם הדבר לא הצליח לשכנע את הרס"ר, וזה הורה לו להחזיר את הפטור בטענה כי הוא "סידר את הזקן".

גם בקשת החייל להאריך את הזקן שלא יהיה "זקן קצוץ" לא עזרה, ולאחר מספר ימים הוא נשלח למשפט שם נגזרו עליו ארבעה עשר ימים בכלא אותם הוא יחל לרצות מיום ראשון הקרוב.

חייל עם זקן קצוץ. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קודם המשפט, פנה א' לשר לשעבר הרב שלמה בניזרי בכדי שיסייע לו, בניזרי פנה לבכיר בשח"ר והסביר לו כי מדובר ב"כפייה חילונית" וביקש ממנו שינסה למנוע את שליחת החייל לכלא, אולם הדבר לא עזר.

בשיחה עם בני משפחתו הכריז א' כי הוא אינו מתכוון לגלח את הזקן גם אם ישלחו אותו פעם נוספת לכלא: "תחושה זוועתית. אני ממליץ לכל אחד שאומרים לו לקצץ את הזקן שלא יקצץ בכלל. שילחם איתם". לדבריו: "גם אם יתנו לי כלא וצינוק אני אמשיך לגדל את הזקן. יש עניין הלכתי של 'תער', לא לגלח עד הסוף. אם זה היה יופי, הייתי מגלח עד הסוף".

בניזרי תקף את החלטת הצבא ואמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "זו שערורייה נוראית והעברה על דת, אם נעבור על כך לסדר היום השלב הבא יהיה שיאסרו עליהם להתפלל וללכת עם טלית קטן. הצבא יורה לעצמו לא ברגל אלא במוח, ורק מחזק את מה שזועקים כל גדולי ישראל נגד הגיוס הצבאי".

שלמה בניזרי . ניסה לסייע לחייל (יונתן זינדל, פלאש 90)

"דבר כזה הוא למעשה הרצון של הצבא לחלן את החרדים במסגרת כור ההיתוך הצה"לי. אני מקווה שכל אנשי הציבור יקומו וירימו זעקה גדולה ומרה, יפנו לשר הביטחון שיבטל את העונש שהושת על החייל ושיתירו לו ולשאר החיילים לגדל זקנים גם אם הזקן הוא לא באורך "זקן תייש".

בצה"ל לא הגיבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר