עימות חריף וחסר תקדים

ליצמן קרע את גרמן לגזרים: "לא עשית כלום במשרד הבריאות"

עימות חריף וחסר תקדים בכנסת בין שר הבריאות יעקב ליצמן לשרה לשעבר יעל גרמן. "לא עשית כלום במשרד הבריאות" תקף ליצמן והחל לפרט את ה"כלום" כדבריו שעשתה גרמן. צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: פלאש 90)

צפו בסערה: עימות חריף וחסר תקדים נרשם היום (רביעי) בכנסת בין שר הבריאות יעקב ליצמן לשרת הבריאות לשעבר יעל גרמן. במהלך דיון על הצעת חוק של גרמן, עלה ליצמן להשיב בשם הממשלה ויצא במתקפה נגד השרה הקודמת שהפריעה לו בנאום ובסוף בחרה שלא להתייחס ל"גסות רוח" כדבריה של ליצמן.

תמליל חילופי המהלומות בכנסת:

יעקב ליצמן: "אני רוצה להיכנס קצת לענייני שרת הבריאות שהיא מציעה כל שבוע נושאים שאם לא טיפלת בדברים האלה, מה עשית שנתיים?"

יעל גרמן: "אני טיפלתי. הממשלה הזו הניחה".

יעקב ליצמן: "טיפלת, אבל למה זה לא עבר. אם טיפלת למה זה לא עבר? מה עשית שנתיים?".

יעל גרמן: "עבר. עבר, סליחה. החוק הזה עבר".

יעקב ליצמן: "זה לא. שבוע שעבר לא, שבוע הבא גם לא. מה עשית שנתיים במשרד הבריאות?".

יעל גרמן: "השר ליצמן, החוק הזה עבר בקריאה ראשונה. מדוע אתה מתנגד לו?".

היו"ר יצחק וקנין: "חברת הכנסת יעל גרמן, חברת הכנסת יעל גרמן, את לא יכולה לעמוד ולצעוק".

יעקב ליצמן: "גברתי, לא יעזור לך צעקות. חוץ מוועדת גרמן שעשית, לא עשית כלום במשרד הבריאות – כלום. אני אגיד לך כן משהו שעשית, דבר אחד מה שעשית – תשמעו חברי הכנסת מה שהיא עשתה במשרד הבריאות..".

יעל גרמן: "אדוני, האם זה תשובה לחוק?".

היו"ר יצחק וקנין: "חברת הכנסת יעל גרמן, חברת הכנסת יעל גרמן".

יעל גרמן: "אני מסכימה אתך. כבר אמרתי לך, אתה מלך ישראל. תשיב להצעת החוק".

היו"ר יצחק וקנין: "חברת הכנסת יעל גרמן, אני אאפשר לך אחרי שהוא יסיים עוד שלוש דקות. יש לך".

יעל גרמן: "תשיב להצעת החוק".

היו"ר יצחק וקנין: "אבל את לא יכולה להפריע לו. אני לא אאפשר לך את זה. אני לא אאפשר פה את ההפרעות בצורה הזו. את לא יכולה לעמוד על הרגליים ולצעוק. אני יודע שהוא אומר לך דברים קשים, תחזירי לו אחר כך כשאת עולה".

יעל גרמן: "לא אחזיר".

היו"ר יצחק וקנין: "אז אני לא יכול לאפשר למציאות הזו שכל רגע את תפסיקי אותו".

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני רוצה לחזור להגיד בדיוק מה שרת הבריאות עשתה בקדנציה הקודמת. אחרי שהיא התפטרה מהשרות, שרת הבריאות, אחרי כן, שתי דקות לפני שנכנס לתוקף, היא ביטלה בחירות, מה שהיו בקופת חולים מאוחדת, והיא פיזרה. למה? כי היה כמה אחוזים יותר חרדים. בחירות חופשיות על פי חוק, היא ביטלה אותן והיא פיזרה את הזה – שרת הבריאות במדינת ישראל.

"לא מצא חן בעיניה בחירות, מה שהיו בקופת חולים מאוחדת, לא מצאו חן התוצאות כי כמה אחוזים יותר לפי בחירות שהיא עשתה, לא אני, והיא ביטלה אותן. לא מצא חן בעיניה. זה אחרי שהיא התפטרה מתפקידה כשרת הבריאות, לפני שנכנס לתוקף, דקה-שתיים לפני שנכנס לתוקף – היא שלחה מייל, פימייל, אני לא יודע בדיוק מה ששלחת, זה לא נכנס לתוקף.

"זה מה ששרת הבריאות יודעת לעשות. שום דבר שנתיים לא עשתה במשרד הבריאות. ועדת גרמן - זה מה היא עשתה. לא שווה כלום. ואני צריך לתקן עכשיו כל הנזקים - שנתיים. אני לא יודע איפה להתחיל כאן במשרד הבריאות".

"אז יש הצעות שקרובות לליבה. מה שהיא אמרה כאן: חוק מפלה, חוק מדיר, זה מה שהיא אומרת. אז למה לא עשית את זה? שנתיים היה לכם. איפה הייתם כל השנה? ולא יכול להיות שכל שבוע תחפשו מתחת לבוידם כל מיני דברים שלא לעניין, עם כל הכבוד, ואת יודעת שיש התנגדות לזה".

יעל גרמן צועדק לעבר ליצמן.

יעקב ליצמן: "היא צועקת. אני צריך לצעוק עוד יותר?".

היו"ר יצחק וקנין: "ההבדל - שלך יש מיקרופון ולה אין מיקרופון".

יעקב ליצמן: "לא, לא, לא. הכול בסדר, רבותי. נדמה לי שהיא תצטרך מים".

היו"ר יצחק וקנין: "הוא לא רוצה להתקרר".

יעקב ליצמן: "לא יכול להיות שאתם תביאו חוקים שהיה בידכם, ואני אחר כך צריך לתקן כל מה שעשיתם במשרד הבריאות שנתיים.

"בגלל כבודך אני לא אמנה את כל הדברים. אני אבנה במערכת הבריאות מה שהרסת. אני לא אגיד כאן. ואני מקבל את כל האשמות כאן. ואנא ולכן, אם מישהו ידע לעבוד, עם כל הכבוד, לא שאני פופולרי או לא פופולרי, זה שטויות והבלים, אבל משרד הבריאות עשה רפורמות אין ספור רק בעשרה חודשים אחרונים, מה שאף אחד לא עשה קודם.

"ושלא תבלבל לי את הראש שמשרד הבריאות בראש דאגותיה. רק להביך את הממשלה – זה מה שאת רוצה, שום דבר אחר. לא חלמת לרגע אחד שהחוק הזה יעבור, לרגע אחד לא חלמת.

"ולכן - לא גמרתי - יכול להיות שבהזדמנות ראשונה. כרגע אנחנו צריכים לתת דיווח, לא צריכים אבל עושים עדכון לשנה בתפעול הממשלה, כרגע מסכמים שנה או לא יודע בדיוק מה, ואנחנו נעשה, נסכם שנה בדיוק מה שעשינו בשנה הראשונה של הממשלה. אבל אני אחרוג מהסיכום גם, ואני אכתוב גם מה שהשרה הקודמת עשתה בשנתיים.

"על יד ההישגים שלי אני אכתוב בדיוק מה השרה. כי אם כל שבוע אני צריך לעבור אותה רוטינה, אני אכתוב בדיוק מה שהיא עשתה, ואני אכתוב בדיוק מה שהיה כאן, ובדיוק מה אני צריך לתקן. ואתם חברי הכנסת, כולל האופוזיציה, שיש גם שם כמה מכובדים, אני מניח שאתם תראו מה ההבדל, עם כל הכבוד. זה לא נעים שאני מדבר על עצמי. אבל אם זה הולך להיות כל שבוע כאן, זה כל שבוע יחזור על אותו דבר".

היו"ר יצחק וקנין: "תודה לשר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן. חברת הכנסת גרמן, לרשותך שלוש דקות".

יעל גרמן: "אדוני היושב-ראש, חברי השרים, חברותי חברות הכנסת וחברי חברי הכנסת, אדוני היושב- ראש, בניגוד למה שאמרת ושהצעת לי לענות לו, אין לי כל כוונה לענות לגסות הרוח, חוסר הטעם הטוב, של השר ליצמן ואני פשוט אתעלם מדבריו".

יעקב ליצמן: "כי אין לך מה לענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר