סערת ההספד בגבעה

הרב מרקוביץ הוקלט: "דיברתי איתו, הוא לא יבוא"

מאחורי ההספד של הגר"י אולשין על ראש ישיבת פוניבז' הגרח"ש ליבוביץ התחוללה דרמה של ממש, כשתלמידי הגר"ש מרקוביץ ניסו למנוע את הגעת הרב אולשין. בשיחה שנחשפת היום נשמע הרב מרקוביץ מצהיר כי פנה לרב אולשין בנושא וכי "הוא לא יגיע" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש מרקוביץ (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

הגאון רבי ירוחם אולשין, ראש ישיבת ליקווד השתתף אמש (שלישי) בעצרת מספד בישיבת פוניבז' במלאות השבעה להסתלקותו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ.

בימים האחרונים עלתה וירדה שאלת בואו של הגר"י אולשין לחילופין, כאשר ברקע נשמעו טענות ולחצים מצד גורמים שונים. בנוסף, הגיע הגר"י אולשין לבקר אצל ראשי הישיבה משני המחנות, מה שהוכיח כי אכן סערה גדולה עמדה מאחורי הביקור שבסופו של דבר עבר בשלום.

בהקלטה שהגיעה ל"כיכר השבת" נשמע ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ כשהוא מספר לבחור שהתחזה כ"מקורב לגר"א שכטר" כי שוחח עם הרב אולשין וכי הוא לא יגיע לנאום בעצרת.

הגר"ש - הלו

הדובר - הלו, יא שלום וברכה (שלום וברכה)

הגר"ש - יא שלום (שלום)

הדובר - איך רעד מיט דעם ראש השיבה? (אני מדבר עם רה"י?)

הגר"ש - אהאה

הדובר - יא, שלום וברכה, דא רעד מיין נאמען איז, דער רה"י כען מיר נישט, מיין נאמען איז אהרן שכטר, איך בין א'פלומניק פון ר' אהרן שכטר פון רבינו חיים ברלין (כן, שלום וברכה, פה מדבר... (השם שלי הוא, רה"י לא מכיר אותי... השם שלי הוא אהרן שכטר, אני אחיין של ר' אהרן שכטר מישיבת רבינו חיים ברלין)

הגר"ש - אהאה, ברוך הבא, יא יא

הדובר - איך שטער יעצט אין אז'א זייגע'ר? (אני מפריע עכשיו בכזו שעה?)

הגר"ש - ניין ניין, די זייגע'ר איז בסדר כענסט רעדן (לא לא, השעה היא בסדר, אתה יכול לדבר)

הדובר - איך האב גיוואלט פרעגן, איך בין ממש, דעם גאנצן טאג ווען איך האב גיהערט פון דעם סאיז ממש מוצ'עט מיר, איך וייס נישט וואס צו טאן, די כבוד פון הרב אלישיב. הער איז דאך מיין ראש השיבה, ר' ירוחם, הער איז דאך מיין ראש השיבה, איך וייס נישט וי... (רציתי לשאול, אני ממש, כל היום מאז ששמעתי על זה, זה ממש מפריע לי, אני לא יודע מה לעשות, הכבוד, הכבוד של הרב אלישיב, הוא הרי הראש ישיבה שלי, ר' ירוחם, הוא הרי רה"י שלי, אני לא יודע איך)

הגר"ש - הער קומט נישט, הער קומט נישט (הוא לא מגיע, הוא לא מגיע)

הדובר - הער קומט נישט צומסוף? (הוא לא מגיע בסוף?)

הגר"ש - ניין הער קומט נישט (לא, הוא לא מגיע)

הדובר - דער ראש ישיבה איז זיכער אין דעם? (רה"י בטוח בזה?)

הגר"ש - אז איך זאג דיר, בין איך זיכער, יא, הער קומט נישט (אם אני אומר לך, אני בטוח. כן, הוא לא מגיע)

הדובר - אה, ברוך ה', איך האב הייכעת גיוואלט א'סאך מאכן, איך האב גירעד מיט העם נעכט'ן, איך האב גירעד מיט העם און הער האט מיר גיזאגט אז הער האלט ברנקומע'ן. (אה, ברוך ה', אני גם רציתי לעשות הרבה, אני דברתי אתו אתמול, דברתי איתו והוא אמר לי שהוא חושב להגיע)

הדובר - דער ראש השיבה האט דאס גיהערט, האט גירעד מיט העם? (הראש ישיבה שמע את זה, דיבר איתו?)

הגר"ש - איך האב גירעד מיט העם. (אני דברתי איתו)

הדובר - דער ראש השיבה האט גירעד מיט העם? (רה"י דיבר איתו?)

הגר"ש - יא (כן)

הגר"ש- הער קומט נישט, למעשה קומט הער נישט, איר האט גיהאט א'עגמת נפש אז הער קומט, הער קומט נישט, כענט איר זיין רויק. (הוא לא מגיע, למעשה הוא לא מגיע. לכם היה עגמת נפש שהוא מגיע, הוא לא מגיע, אתם יכולים להיות רגועים)

הדובר - אה, הער האט נישט גיוואלט בכלל קומען? (אה, הוא מכלל לא רצה להגיע?)

הגר"ש - ניין, איך זאג נישט, איך זאג נאר, אז באייך איז נוגע אז איר האט א'עגמת נפש, איך זאג נאר אז הער קומט נישט, (לא, אני לא אומר, אני רק אומר שלכם מה שנוגע זה שהיה לכם עגמת נפש, אני רק אומר שהוא לא מגיע)

הדובר - אה איך האב גירעד מט העם, איך האב העם גיזאגט אז וי כעמען דאס מאכן פאר הרב אלישיב, אייב הרב רלישיב וואלט גילעבט היינט, דער רה"י וואלט דאס גיוואלט מאכן, וואלט דאס גיכענט מאכן, איזו ואס איז הער שולדי אז הער האט נפטר גיווארן, אזוי האב איך העם גיזאגט, פונקט אזוי, איך האב גיהאט אזא' א'עזות פנים. (אהה.... אני דברתי איתו, אני אמרתי לו שאיך אפשר לעשות את זה להרב אלישיב, אם הרב אלישיב היה חי היום, רה"י היה רוצה לעשות את זה, היה יכול לעשות את זה, אז מה הוא אשם שהוא נפטר? ככה אמרתי לו בדיוק ככה, היה לי כזאת מין עזות פנים)

הגרש - אזוי? (ככה?)

הדובר - יא, פונקט אזוי האב איך העם גיזאגט, אז וואס הרב אלישיב איז שולדיג אז הער האט נפטר גיווארן, אז דער ראש השיבה קומט רעד'ן דא אין דעם היכל. (כן, בדיוק ככה אמרתי לו, שמה הרב אלישיב אשם שהוא נפטר שרה"י מגיע לדבר ככה בהיכל)

הגר"ש - איך הער, איך הער, האבער למעשה קומט הער נישט. (אני שומע אני שומע, אבל למעשה הוא לא מגיע)

הדובר - וואס האט דער רה"י גירעד מיט העם, וואס האט העם גימאכט... (מה רה"י דיבר איתו? מה עשה לו את זה?)

הגר"ש - וואס, איך האב גירעד. למעשה העק קומט נישט, דאס סאיז דער עיקר, דער עיקר איז די אונטערשטע שורה, און שכוייח אז דו האסט גיטאן, און אפשר האט דאס הייכעת גיהאלפן, אז הער זאט אז נאך איינער זאגט דאס, האט דאס צו גיגעבן אפשר, איך וייס נישט. (מה? אני דברתי, למעשה הוא לא מגיע, זה העיקר, העיקר הוא השורה התחתונה. ושכוייח שעשית, ואולי גם זה עזר, שהוא רואה שעוד אחד אומר את זה אולי זה הוסיף, אני לא יודע)

הדובר - סאיז אינטרסינט מיר וואס האט דער ראש השיבה העם גיזאגט, פשוט וייל איך ויל ויסן וואס האט העם דאס גימאכט וי האט הער משנה דעה גיווען? (מעניין אותי לדעת מה רה"י אמר לו, כי פשוט מעניין אותי מה עשה לו את זה, מה גרם לו לשנות את דעתו?)

הגר"ש - וואס דארפסטו ויסן? (מה אתה צריך לדעת?)

הדובר - דער רה"י ויל נישט זאגן? (רה"י לא רוצה לומר?)

הגר"ש - ניין, איך נישט.., אייב העסטא קומען צו מיר אין שטוב וועל איך דיר זאגן, אים בין נישט היינט גיווינד רעדן אין טלפון אזעלכא זאכ'ן. (לא, אני לא..., אם תבוא אלי הביתה אני יגיד לך, אני לא רגיל לדבר כאלה דברים בטלפון).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר