התמרור גבוה מדי - הדו"ח בוטל

בני זוג שחנו בחניית נכה בחיפה ערערו על הדו"חות שקיבלו ב-2013 ו-2014. הם טענו כי לא הבחינו שמדובר בחניית נכה מכיוון שלא היה סימון על הכביש והתמרור היה גבוה מהגובה המותר בתקנות. מדוע קיבל בית המשפט את ערעור האישה אך דחה את ערעור הגבר?

עו"ד הילל בבייב | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בני הזוג חנו בהפרש של מספר ימים בחניית נכה במתחם בית החולים רמב"ם בחיפה. האישה חנתה בסוף דצמבר 2013 והגבר בתחילת ינואר 2014. שניהם קיבלו דו"חות חנייה וערערו על הדו"חות בבית משפט השלום בחיפה. הדיון בעניינם אוחד.

קיבלתם דו"ח שלא בצדק?

פנו לעורך דין תעבורה

לטענתם, התמרור "חניית נכה" הוצב בסטייה ניכרת מהגובה המותר בחוק ולא היה סימון על הכביש כנדרש. שניהם העידו כי נכנסו לחנייה בנסיעה לאחור ולא הבחינו בתמרור בשל גובהו.

בבית משפט השלום בחיפה נדחו טענותיהם. בית המשפט קבע כי אין חובה לבצע סימון על האספלט כשמדובר בחנייה זמנית. בנוסף התקבלה טענת העירייה שגובה העמוד חורג רק בעשרה אחוז מהגובה הקבוע בתקנות ומדובר בסטייה מותרת.

בני הזוג ערערו על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בחיפה. בערעור הם טענו כי התמרור לא אושר על ידי מפקח מטעם העירייה ולכן אינו תקין. בנוסף הם טענו שבית המשפט טעה כשלא קיבל כראיה מכתב מהנדס ותמונה שהגישו בה נראית האישה כשהיא מצולמת ליד התמרור כשידיה מונפות מעלה. לדבריהם, המכתב והתמונה מוכיחים שגובה התמרור חורג משמעותית מהתקן.

ראייה מהותית

השופטת תמר שרון נתנאל קבעה כי בניגוד לטענת בני הזוג שמדובר בתמרור אחד, למעשה מדובר בשני תמרורים שונים המצויים באותו מגרש חנייה. על העמוד לידו חנתה האישה נמצא שלט של "חניית נכה" ואילו על העמוד לידו חנה הגבר נמצאים שני שלטים - "חנייה נכה" ו-"2 מקומות".

השופטת הוסיפה כי מחומר העדויות עולה שהתמרורים הוצבו באישור. בנוסף, על פי תקנות התעבורה מי שמבקש לטעון לאי תקינות של תמרור צריך להוכיח שהתמרור הוצב בניגוד לחוק. עוד ציינה השופטת כי החוק מתיר סטייה קלה בלבד מהגובה שנקבע בתקנות - 2.2 מטר.

לדברי השופטת, המפקח מטעם העירייה הציג מכתב לפיו ברחוב בו מדובר הוצבו תמרורים בגובה 2.30 מטר ולכאורה מדובר בסטייה קלה המותרת לפי התקנות.

מכיוון שביחס לתמרור שלידו חנה הגבר לא הציגו בני הזוג ראיה כלשהי הסותרת את האמור במכתב המפקח קבעה השופטת כי הם לא הוכיחו שהתמרור הוצב שלא כדין.

לעומת זאת, ממכתב המהנדס והתמונה שהגישו בני הזוג ביחס לתמרור שלידו חנתה האישה ניתן ללמוד בבירור כי גובה התמרור חורג משמעותית מהגובה המותר ועומד על לפחות 2.73 מטר.

השופטת דחתה את טענת העירייה לפיה על המערערים להוכיח מדידה מדויקת של העמוד. לדבריה, "קיימות אפשרויות שונות להוכיח גובהו של עמוד וגם אם יכולה הייתה המערערת למדוד את גובהו של התמרור, לפני שהוא הוסר מהמקום, אין בכך כדי למנוע ממנה להוכיח את גובהו בדרכים אחרות".

לפיכך קיבלה השופטת את הערעור ביחס לאישה וביטלה את הדו"ח שלה. לעומת זאת, היא דחתה את הערעור ביחס לגבר והותירה את הדו"ח שלו על כנו.

לא ניתן צו להוצאות.

  • ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

לעורכי דין תעבורה • לפסק הדין לחצו כאן.

הכותב: עורך דין הילל בבייב עוסק בדיני תעבורה.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

* הכותב לא ייצג בתיק

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר