היחסים המתוחים

אובמה התפרץ לדברי נתניהו: 'ביבי, אני מבין על מה אני מדבר'

בראיון לג'פרי גולדברג, כתב "דה אטלנטיק", חושף נשיא ארה"ב ברק אובמה את יחסיו המתוחים עם רוה"מ בנימין נתניהו ומספר כיצד התפרץ לדברי נתניהו כשהרגיש שהוא מתנשא ומתחמק (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה ונתניהו. ארכיון (צילום: Haim Zach/GPO)

שנות כהונתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לוו במערכת יחסים מתוחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כעת, בראיון לג'פרי גולדברג, כתב "דה אטלנטיק", המתפרסם היום (חמישי) חושף מעט אובמה את מערכת היחסים העכורה שניהל עם נתניהו.

גולדברג טוען כי אובמה האמין שנתניהו יכול להביא לפתרון שתי המדינות אך הוא פוחד ומשותק מבחינה פוליטית מכדי לעשות זאת.

במהלך הראיון סיפר אובמה כי באחת הפגישות עם נתניהו בבית הלבן, החל נתניהו "להרצות" על הסכנות של האזור בו הוא חי, אותו הגדיר "ברוטלי", אך אובמה הרגיש שנתניהו מתנשא ומתחמק.

בשלב זה, מספר אומבה, הוא התפרץ לדברי נתניהו ואמר: "ביבי, אתה חייב להבין משהו. אני הבן האפרו-אמריקני של אם יחידנית, ואני חי פה, בבית הזה. אני גר בבית הלבן. הצלחתי להיבחר לנשיאות ארצות הברית. אתה חושב שאני לא מבין על מה שאתה מדבר, אבל אני כן".

אובמה הבהיר בראיון כי כשאמר בשנת 2012 ש"אינו מבלף" כשהתחייב לתקוף באיראן, התכוון לכך. "הייתי עושה זאת, אם הם היו מגיעים לפריצה", אומר אובמה ומסביר כי הוויכוח שהיה לו עם נתניהו בסוגיית הגרעין האיראני הייתה מתי שלב הפריצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר