מי היה מאמין?

התיעוד שעשרות אלפי חסידים ציפו לו: האדמו"רים רוקדים יחד

באירוע נדיר השתתפו האדמו"רים לבית סאטמר, ויז'ניץ ובעלזא בשמחת השבע ברכות לנכד הרבי מויז'ניץ. אחד החסידים: "סוף סוף אחדות בעולם החסידי. מי היה מאמין" • צפו בתיעוד השמח (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים רוקדים יחד (צילום: שוקי לרר. וידאו: מ.א.ש.)

אמש (חמישי) בשעות אחר הצהריים נערכה שמחת שבע ברכות לנכדו של הרבי מויז'ניץ - אחיינו של האדמו"ר מסאטמר, בן להרה"צ רבי חיים צבי מייזליש - בביתו שבבני ברק. בשמחה השתתפו ארבעת האדמו"רים מנהיגי עדות בישראל - הגיסים מסאטמר, בעלזא וויז'ניץ.

השמחה התקיימה באווירה משפחתית ובמעמד מצומצם של עשרות בני משפחה ומקורבים בלבד. מדובר באירוע מרגש על רקע העובדה שרק בשנים האחרונות זכו בחצרות החסידים הללו לשלום המיוחל לו קיוו במשך שנים כה רבות.

העובדה שארבעת חתניו של בעל 'הישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל יושבים יחד ומתוועדים מתוך אחדות מופלאה וקירוב לבבות מיוחד גורמת עדיין להתרגשות אצל רבבות חסידים.

במהלך השמחה שוחחו האדמו"רים ארוכות בדברי תורה ובמנהגי חסידות וכן שרו ביחד ניגוני שמחה וכיסופין.

רגע מרטיט היה כאשר האדמו"רים - ארבעת בניו וחתניו של מרן בעל הישועות משה מויז'ניץ זצ"ל שבימים אלו מלאו 4 שנים להסתלקותו - שרו יחד בדבקות מתוך התעלות רוחנית את "הנוסח" המיתולוגי של חסידות ויז'ניץ על הפיוטים הנאמרים בתפילת ראש השנה.

לסיום יצאו האדמו"רים בריקוד סוחף של 'ובכן צדיקים יראו וישמחו וישרים יעלוזו' כאשר הם רוקדים יחד עם החתן.

"זה היה מחזה משובב לראות סוף סוף את האחדות בעולם החסידי לה ייחלו שנים כה רבות. לראות את כולם יושבים יחד ומשוחחים בדברי תורה, מי היה מאמין שנזכה לראות זאת בחוש?" אמר אחד החסידים בעיניים דומעות.

בשולי השמחה נועדו האדמו"רים מסאטמר ובעלזא יחד לשיחה ארוכה כשבחדר נוכח רק גבאי הרבי מסאטמר, הרב פישר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר