עידן ולירון גרסון משחזרים

"ברגע שהרדימו אותו והיינו לבד, רק אני והוא, התחלתי לבכות"

עידן ולירון גרסון שוהים לצד מיטת בנם דניאל המאושפז בבית החולים שניידר ומתפללים להחלמתו. בראיון מיוחד הם משחזרים את רגעי האימה, הבכי, רגשות האשמה והתקווה להחלמתו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עידן ולירון גרסון (צילום: עידו ארז, ynet)

עידן ולירון גרסון שוהים לצד מיטת בנם דניאל בן הארבעה חודשים המאושפז בבית החולים שניידר בפתח תקווה ומייחלים ומתפללים להחלמתו המלאה.

בשיחה הבוקר (ראשון) עם "ידיעות אחרונות", מספרת לירון האם על הרגעים הקשים ועל התקווה שהכל יהיה בסדר בעזרת השם.

תחילה היא משחזרת את שאירע ביום שני, כשבאה לאסוף את בנה מהמטפלת רז סימונה. "ביקשתי שהיא תוריד לי את הילד למכונית, ואני מקבלת לידיים ילד שמוט ראש, חיוור, אפאתי, עם עיניים מתגלגלות, לא ממוקד ראייה, לא מזהה אותי. שאלתי אותה, 'מה קרה לו? הוא נפל לך?' זה הדבר הראשון שעלה לי בראש. סימונה הכחישה. אמרה, 'מה פתאום, לא קרה לו כלום, הוא קם עכשיו מהשינה, אז הוא ישנוני'. נכנסתי להיסטריה גדולה".

"הגענו במהירות לבית חולים", מספר האב עידן, "ולאחר טיפול ראשוני שאלנו את הרופא הילד בסכנת חיים?' הוא הסתכל לנו בעיניים וענה, 'אגיד לכם הכי פשוט: כן. אני לא אעטוף את זה אחרת. יש סכנה לחייו. תתפללו'. זה היה הרגע בו בחרנו לצאת לתקשורת ולבקש מעם ישראל להתפלל לרפואת הבן שלנו ואכן הזעקה לא שבה ריקם. היו כאלו שלראשונה בחייהם פתחו את ספר התהילים".

לבני הזוג המתגוררים בפתח תקווה ארבעה ילדים: נועה בת 8, משה בן 6, אפרת בת 4 וחצי, והתינוק דניאל, שבעוד מספר ימים יהיה בן חמישה חודשים.

האמא מספרת כי בדקת רבות עד שמצאה את המטפלת. "הילד היה חוזר רגוע נקי ומסודר", מספרים ההורים, "גם במהלך היום שידרה המטפלת רוגע וזמינות שלחה תמונות ומסרים כמה דניאל חכם ומתוק. זו כנראה דרך ההתנהלות שלה עם הורים במטרה לקנות את אמונם".

כשהוציאה את בנה באותו יום, עבר במקום כונן איחוד הצלה, אלחנן ויצטום, שהבחין כי משהו אינו כשורה ומיהר להעניק עזרה. "הוא שאל מה קרה", מספרת לירון, "והמטפלת צעקה לו, 'הכל בסדר'. היא ניסתה לנרמל את האירוע, להגיד לי, 'את מלחיצה את הילד, אין לו שום דבר, את היסטרית', אבל הוא התעלם ממנה ושאל, 'סליחה, מי זו האמא?' ואז מדד לדניאל רמות חמצן בדם. הבדיקות יצאו תקינות, אז המטפלת אמרה, 'הכל בסדר, את רואה?' אבל אלחנן לא ויתר ושאל, 'את מכירה את הילד ככה?' עניתי שלא ואז הוא המליץ שניקח אותו לבית החולים".

נסענו במהירות. באותו זמן לא חשבנו על טילטול. התקשרתי מהדרך לבעלי ואמרתי לו שיגיע בדחיפות לבית החולים", מוסיפה לירון.

"ברגע שהרדימו אותו והיינו לבד, רק אני והוא, התחלתי לבכות", משחזר עידן. "אתה רואה את התינוק שלך לא זז, בעצם אתה רואה את הילד שלך כמו מת, ואתה חושב, אם הוא ייצא מפה, איך הוא ייצא?

האב עידן מספר: "אפשר להיכנס לביצה של תחושת אשמה ולא לצאת משם. עשינו את המקסימום של הבדיקות, קיבלנו המלצות מאנשים שמכירים. לא יעלה על הדעת שנעלה את שמה במאגרים משפטיים. מי חשב על זה? זה לא סביר. במקור אנחנו לא מפתח־תקווה. אולי אם הייתי מפה הייתי יודע דברים על עברה".

"תמיד יהיה מקום של אשמה. למה באותו יום לא הוצאתי אותו מוקדם ואולי הייתי מציל אותו. אבל זה מעבר ליכולתנו. זה כבר מלמעלה", הוא אומר בצער.

המטפלת ואמה נחקרו. אמה שוחררה מייד והמטפלת שוחררה למעצר בית. לדברי עורך דינה היא לא אשמה כלל אבל ההורים לא מתכוונים לוותר. "הרופאים אמרו לנו שלא מדובר בטילטול ראשון של אותה גננת".

"אני אומר לו שיהיה חזק, שנצא מזה. שהוא עשה קידוש השם גדול", מספר עידן. "שבזכותו הרבה אנשים שלא ידעו מה זה תהילים, פתאום קראו, התפללו". לירון מספרת "אנחנו מדברים איתו הרבה, אומרים לו שלא ידאג. אתה גיבור, אתה תצא מזה, תהיה חזק, אני אוהבת אותך".

"המקרה הזה הוא ממש פגע וברח", זועם עידן. "אולי זה קרה הרבה לפני השעה שהיא אומרת. אולי הוא איבד את ההכרה והיה זקוק לטיפול רפואי. אולי היה נגרם פחות נזק אם היא הייתה מבקשת עזרה. אנחנו לא מפסיקים לאכול את הלב מה הילד הזה עבר עד שהגענו".

"כששמעתי שהיא דפקה ראש של ילדה בשירותים, פרצתי בבכי נוראי. המשפט הראשון שאמרתי היה, 'שמתי את הילד אצל פושעת. שמתי את הבן שלי אצל אדם בעל עבר לא נקי בטיפול בילדים'", מספרת לירון.

"כרגע אנחנו עסוקים בטיפול הרפואי אבל כשדניאל יבריא נדאג שמי שעשה את מה שעשה ייתן את העונש", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר