נתניהו: החמאס אחראי לירי הרקטות מעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את החמאס בירי הרקטות מעזה ומבהיר כי ישראל תגיב לכל התגרות. עוד אמר כי נבחנת אפשרות להעתקת מגורים בתוך יו"ש למשפחות מחבלים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לירי הרקטות מרצועת עזה ואמר: "המדיניות שלנו ביחס לרצועת עזה ברורה - ישראל לא תקבל ירי רקטות כלשהן מהרצועה לשטחה. צה"ל מגיב לכל התגרות כזאת".

"ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי שמתבצע מרצועת עזה לעבר ישראל, וחובתו של החמאס למנוע ירי זה", הוסיף ראש הממשלה וציין: "אני מצפה לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה לפנייתי בדבר גירוש משפחות מחבלים לעזה. במקביל, אנחנו בוחנים העתקה של מגורים בתוך יהודה ושומרון למשפחות מחבלים".

בהתייחסו לסגירת ערוצי תקשורת שמסיתים אמר נתניהו: "אנחנו פועלים נגד ערוצי התקשורת שמעודדים רצח של ישראלים ויהודים. בסוף השבוע שוחחתי עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קודם לכן פניתי אליו בבקשה לפעול להסרת השידורים הצרפתיים של ערוץ 'אל-אקצא', והערוץ אכן הוסר בלוויינים האלה, אבל חזר לשדר באמצעות לוויין אחר. אנחנו פועלים גם במקומות ובערוצים אחרים, להפסיק את השידורים הללו".

לדבריו: "בסוף השבוע סגר צה"ל תחנת שידור של הג'יהאד האסלאמי ברמאללה, שהסיתה נגד ישראל. אין כאן שום שאלה של חופש עיתונות אלא של הפסקת הסתה לרצח. במקביל, אנחנו מקדמים השבוע חקיקה מהירה של חוק שיעניש את אלה שמעסיקים שוהים בלתי חוקיים בישראל וגם מסיעים או מלינים אותם.

"צריך להבין שחלק גדול מהמפגעים הם שוהים בלתי חוקיים שנמצאים בישראל או חדרו לישראל בדרך לא חוקית".

ראש הממשלה התייחס לניסוי שערכה איראן בטיל שמיועד נגד ישראל ואמר: "אנחנו עומדים גם מול שאלות של הפרות איראניות בתחום של הטילים הבליסטיים. אני הנחיתי את משרד החוץ לפנות לכל המעצמות שחתמו על הסכם הגרעין עם איראן, וביקשתי מהן לממש את ההתחייבות שלהן למנוע מאיראן להפר את החלטות מועצת הביטחון בנושא הטילים - לא ייתכן שאיראן לא תיענש על כך.

"אני חושב שהדבר חשוב בפני עצמו, אבל הוא גם חשוב כמבחן של הנחישות של המעצמות לאכוף את הסכם הגרעין עם איראן, ואנחנו מצפים כמובן לתשובותיהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר