הריגת המחבלים

דברי הראשון לציון: עופר שלח "משתלח", לפיד דווקא מסכים

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עופר שלח מפרסם תגובה משתלחת בראשון לציון על דבריו בדבר החובה להרוג מחבל עם סכין, בעוד יו"ר מפלגתו יאיר לפיד דווקא כן מסכים: "לירות בו כדי להרוג" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עופר שלח בוחר לנסות ולהשתלח הבוקר (ראשון) בראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף שאמר במהלך שיעורו השבועי כי יש לחסל מחבל שמגיע עם סכין לדקור אזרחים חפים מפשע ולא לחשוש מבג"ץ או מדברים שיגיד הרמטכ"ל.

שלח פרסם הבוקר (ראשון) תגובה לדבריו של הראשון לציון, תוך השתלחות וזלזול באחד ממנהיגי הציבור הספרדי ואמר: "הרב יצחק יוסף, שבגיל שבו צעירים ישראלים מסכנים את חייהם בשירות צבאי עסק בעריכת ספריו של אביו, מתיימר לפסוק בנושאים של מוסר לחימה ואף קורא תיגר על הרמטכ"ל".

"את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם", הוסיף שלח בתגובתו המשתלחת.

צפו: דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעור השבועי

יצוין כי הראשון לציון הדגיש בשיעורו כי מחבל שנוטרל ואינו מהווה סכנה יש לעצור אותו.

אלא שדווקא יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, אמר דברים דומים לפני חמישה חודשים. בראיון באולפן וואלה! NEWS, אמר לפיד כי "ההנחיה צריכה להיות ברורה: מי שמוציא סכין או מברג, צריך לירות בו כדי להרוג". לפיד הוסיף ואמר כי "יש הליך מסודר לקבלת רישיון לכלי נשק. בנושא הזה צריך להיות ברור – אם יש תחילת אירוע של פיגוע, צריך לירות כדי להרוג".

כזכור, בדברים שאמר הגר"י יוסף ופורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" אמר הרב: "אם מחבל מגיע עם סכין, מגיע למישהו עם סכין - מצווה להרוג אותו, 'הבא להורגך השכם להורגו', לא להתחיל לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר כך בג"צ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר, לא צריך לפחד. 'הבא להורגך השכם להורגו'".

"זה גם ירתיע אותם", הוסיף הראשון לציון, "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי - זה ירתיע אותם, לכן מצווה להרוג אותו, ברגע שמגיע עם סכין ורוצה להרוג - מצווה להרוג אותו".

הראשון לציון הבהיר את דבריו ואמר: "אם כבר אין לו סכין אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר