סערת כשרות העופות

הראב"ד במשחטת 'העדה החרדית': "אין יותר מעולה מזה"

על רקע סערת כשרות שחיטת עופות "העדה החרדית", ביקר היום האב"ד הגר"מ שטרנבוך במשחטה, בדק את כל הטענות וקבע כי "כל ירא שמים ראוי לו שיקפיד לאכול משחיטת הבד"צ" • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הראב"ד במשחטה, היום (באדיבות המצלם)

הראב"ד משבח את הכשרות: על רקע סערת הכשרות של העופות שבשחיטת בד"צ "העדה החרדית", סייר היום (ראשון) ראב"ד "העדה החרדית", הגאון רבי משה שטרנבוך במפעל "גלאט עוף" בעטרות שתחת כשרות "העדה", ועקב מקרוב אחר תהליך שחיטת העופות, בדיקת הסכינים, בדיקות העוף אחר השחיטה והמליחה.

הביקור מתקיים בצל הטענות שנשמעו מפי גורם באחת הכשרויות לפיהן הזריקה הניתנת בשוק העוף עלולה לפגום בצומת הגידים, טענה הנדחית מכל וכל על ידי בד"צ "העדה החרדית".

בביקור נכחו הרה"ג לייבל וויס ראש רבני ועד הכשרות של הבד"צ, הרה"ג בן-ציון באייער והרה"ג חיים יוסף בלוי (בנו של הגרי"י בלוי זצ"ל) המכהנים כרבני המשחטה.

הראב"ד הגיע כשבידו חוברת ובה מרוכזות הטענות שהועלו כנגד שיטת ההזרקה של הבד"צ. הוא ביקש מרבני המשחטה להגיב לכל אחת מהטענות כשהוא מקשה, חוקר ודורש. הרבנים לא הסתפקו בהסברים והביאו מספר עופות בכדי להדגים באופן מוחשי כיצד מתבצעות הבדיקות המחמירות של המשגיחים שתפקידם למנוע חשש ולו קל שבקלים של פגיעה בצומת הגידים.

ראש מערך הבודקים, הרב יוסף גלבר, הציג בפני הראב"ד את העוף לפני המליחה שאז ניתן להבחין כי אותם סימנים שנטען כי הם פוגעים בגידים מופיעים רק על גבי קרום העוף בלבד ולא פוגעים בבשר. לצד זה הדגים הרב גלבר את שלמותם של כל 16 הגידים ואת חוות דעתו המקצועית של הווטרינר המומחה ד"ר פרלמן הקובע שאין כל נזק לגיד כתוצאה מהזריקה.

את ביקורו חתם הראב"ד בשבחים לצוותי המשגיחים ורבני המשחטה והתייחס לשחיטת הבד"צ באומרו ש"אין יותר מעולה מזה". הוא ציין את ניסיונם הרב של צוותי הכשרות והוסיף ש"כל ירא שמים יכול לסמוך עליהם וראוי לו שיקפיד לאכול משחיטת הבד"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר