המאבק בהכרה ברפורמים

מועצת גדולי התורה של 'אגודה' צפויה להתכנס בשבוע הבא

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' צפויה להתכנס, על פי המסתמן כעת, כבר בשבוע הבא - כדי להמשיך את המעקב על הכרת הממשלה ברפורמים, נגדה יצאו בחריפות • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המועצת החסידית. ארכיון (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

המלחמה בהכרה ברפורמים: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' צפויה להתכנס, על פי המסתמן כעת, כבר בשבוע הבא - עוד לפני חג הפורים, כדי להמשיך את המעקב בסוגיית ההכרה של הממשלה ברפורמים, נגדה יצאו בחריפות בכינוס הקודם גדולי האדמו"רים.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", האדמו"רים דרשו עוד בכינוס הקודם לקיים כינוס המשך בתוך כחודש, ואף קבעו ביניהם תאריך יעד, זאת במטרה לעקוב אחר ההתקדמות ברשימת הדרישות אותה הציגו לח"כים בנושא הרפורמים ועצמאות החינוך החרדי.

על פי המסתמן באם הדבר ייתכן מבחינה טכנית הרי שהכינוס יתקיים כבר ביום ראשון הקרוב ובו יציגו חברי הכנסת בפני גדולי הדור את הפעילות שלהם בנושא מאז הכינוס האחרון.

כזכור מועצת גדולי התורה שיגרה לאחר הכינוס הקודם מכתב חריף שיועד לחברי הכנסת ובו צויין כי עליהם לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו חקיקת חוק שישמר את הסטטוס קוו במדינת ישראל ולפיו בנושאי יהדות יקבעו אך ורק פוסקי ההלכה היהודית.

כחלק מפעילות הנציגים החרדים נגד ההכרה ברפורמים, פעל הבוקר השר יעקב ליצמן עם סגן השר פרוש והשר אריה דרעי לקדם את הצעת החוק של ח"כ משה גפני, לפיה, טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק לפי ההנחיות של הרבנות הראשית לישראל, וזאת כמענה להחלטת בג"ץ לאפשר לרפורמים להטביל את המתגיירים שלהם במקוואות של המועצות הדתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר