הפסק שעורר סערה

סמוטריץ' מגן על הראשל"צ: "זה המוסר שלנו"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יוצא הצהריים להגנתו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שפסק כי מצווה להרוג מחבל חמוש בסכין: "החלקתם על הראש? זה המוסר היהודי" (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף וח"כ סמוטריץ' (צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) יוצא הצהריים (ראשון) להגנתו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שפסק כי מצווה להרוג מחבל שחמוש סכין, אך אם כבר נוטרל - יש להסתפק במעצרו.

"החלקתם על הראש?" פתח הח"כ מ'הבית היהודי' את דבריו: "הראשון לציון הרב יצחק יוסף חזר בדרשתו על המוסר היהודי בן אלפי השנים- הקם להרגך השכם להורגו. רק בשבוע שעבר הובהר בסקר שהתפרסם שרוב העם בישראל, בריא, ומזדהה עם העיקרון המוסרי החשוב הזה".

לדבריו: "יועילו בטובם המתחסדים והמגנים לנשום נשימה עמוקה ולא לתקוף את המובן מאליו. ידע כל מחבל המרים יד על יהודי, דמו בראשו".

כזכור, בדברים שאמר הגר"י יוסף ופורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" אמר הרב: "אם מחבל מגיע עם סכין, מגיע למישהו עם סכין - מצווה להרוג אותו, 'הבא להורגך השכם להורגו', לא להתחיל לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר כך בג"צ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר, לא צריך לפחד. 'הבא להורגך השכם להורגו'".

צפו: דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעור השבועי

"זה גם ירתיע אותם", הוסיף הראשון לציון, "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי - זה ירתיע אותם, לכן מצווה להרוג אותו, ברגע שמגיע עם סכין ורוצה להרוג - מצווה להרוג אותו".

הראשון לציון הבהיר את דבריו ואמר: "אם כבר אין לו סכין אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

בעקבות הדברים, השתלח הבוקר יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עופר שלח ואמר: "הרב יצחק יוסף, שבגיל שבו צעירים ישראלים מסכנים את חייהם בשירות צבאי עסק בעריכת ספריו של אביו, מתיימר לפסוק בנושאים של מוסר לחימה ואף קורא תיגר על הרמטכ"ל". "את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם", הוסיף שלח בתגובתו המשתלחת.

אלא שדווקא יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, אמר דברים דומים לפני חמישה חודשים. בראיון באולפן וואלה! NEWS, אמר לפיד כי "ההנחיה צריכה להיות ברורה: מי שמוציא סכין או מברג, צריך לירות בו כדי להרוג". לפיד הוסיף ואמר כי "יש הליך מסודר לקבלת רישיון לכלי נשק. בנושא הזה צריך להיות ברור – אם יש תחילת אירוע של פיגוע, צריך לירות כדי להרוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר