הטור השבועי

חבל שהמתנחלים לא היו אלימים בגוש קטיף / דב הלברטל

אז לא היו מפנים את גוש קטיף, כמו שלא עשו כלום לערבים. לא היו טילים מעזה. לאחר מספר שנים, מתיישבי גוש קטיף היו מקבלים חנינה. חבל שהמתנחלים לא ידעו על השיעור המאלף שלמדנו השבוע (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
פינוי גוש קטיף, ארכיון (צילום: Melanie Fidler /Flash90)

בעיצומה של אינתיפאדה, בה דוקרים יהודים מידי יום, בה נרצחים יהודים ביריות בידי צעירים ערבים מוסתים, ודם יהודי נשפך בכל רחבי הארץ, מוצא לנכון שר הפנים של מדינת ישראל, הלא הוא דרעי, להעניק בטוב עין ובחיבה מתנה יקרת ערך לערביי ארץ ישראל. אותם ערביי ארץ ישראל, שבחלקם הרב, גאה בבניהם השהידים.

דרעי דווקא חושב שהם בסדר. אפילו בסדר גמור. מגיעה גם להם עדנה מסוימת בימים טרופי טרור אלה. מי אם לא הוא מכיר בסבלם. לכן ויתר דרעי לערבים על חמישים אלף, או מאה אלף, חריגות בנייה שנעברו במשך שנים. בתמורה הבטיחו הערבים שמעכשיו הם לא יבנו שלא כחוק. דרעי לא רק חושב שהם בסדר גמור. הוא גם מאמין להם.

זה היה שיעור מאלף של דרעי. האלימות משתלמת. במשך שנים בנו הערבים שלא כחוק על אדמות מדינה. חרגו במאות אחוזים מאישורי הבניה שניתנו להם. המדינה לא הפעילה כל ריבונות כלפיהם. כך חלפו להן השנים. ואז נכנס דרעי למשרד הפנים. הוא קרא את סקרי הבחירות האחרונים. ש"ס בירידה. חשב דרעי ומצא פטנט. הערבים. הם יצביעו בהמוניהם לש"ס.

אבל איך עושים את זה? דרעי נזכר בימיו הטובים מלפני עשרים שנה במשרד הפנים. גם אז הוא גייס את הערבים בהמוניהם. חשב, ומצא. הוא יוותר להם על כל חריגות הבנייה. זו סגולה נהדרת לעוד שניים שלושה מנדטים לש"ס. ש"ס תבנה ותיכונן על הקול הערבי. ממילא חברי כנסת שלהם תומכים באוסלו והולכים לוועידות בז'נבה. עכשיו זה יהיה רשמי. ש"ס תהיה המפלגה הערבית השניה בגודלה.

סיפר לי חבר סיפור. באחת הערים, ניסה ראש העיר לטפל בבנייה הערבית הלא חוקית. הוא התחיל לקבל איומים טלפונים. איימו על חייו, על חיי אשתו ועל חיי ילדיו. ראש העיר הפסיק לטפל בחריגות הבנייה. דרעי החליט לוותר לכל הערבים. דווקא עכשיו. הרי התנהגותם בתקופה זו, היא למופת. והמסר הוא ברור – ככל שיידקרו יותר יהודים, דרעי יוותר להם יותר. זה מוכח. זה גם כדאי.

אני מציע לדרעי דרך בדוקה נוספת לקבל מנדט או שניים מהערבים. בתוקף סמכותו כשר הפנים, יכריז דרעי חנינה מיידית לכל המחבלים עצורי האינתיפאדה. וגם יכריז על יום נכבה ישראלי, שבמסגרתו יבקרו חברי הממשלה אצל משפחות השהידים כדי לנחם אותם. בסך הכול גם הם בני אדם.

לתומי חשבתי שדרעי יוותר במקביל גם למתנחלים. למה שנטען להיות כחריגה בבניית המאחזים והיישובים ביהודה ושומרון. חשבתי שדרעי יכריז על חנינה כללית, גם לערבים וגם למתנחלים. למה לא? למה להפלות? אבל דרעי הבין שהערבים יותר טובים לו מהמתנחלים. הוא החליט להמר על הערבים. כי הם הרי יצביעו לש"ס. המתנחלים לא.

המתנחלים הרי יודעים שדרעי ייתן לערבים מדינה, ואת אל-קודס כבירתה. כי הרי בעל המנדט, הערבים, הוא גם בעל הדעה בש"ס.

ההתנתקות. תזכורת כואבת (ארכיון)

חשבתי לתומי עוד דבר. אני לא מעודד חלילה אלימות. אבל במובן מטאפורי, חבל שהמתנחלים לא היו אלימים בפינוי של גוש קטיף. חבל מאוד. הם היו יכולים להעביר כמה איומים טלפוניים. נניח, על חיי אשתו של דרעי. או על חיי ילדיו של שרון. אולי לירות גם כמה יריות. ובכלל, להיות אלימים.

אז לא היו מפנים את גוש קטיף, כמו שלא עשו כלום לערבים. לא היו טילים מעזה. לאחר מספר שנים, מתיישבי גוש קטיף היו מקבלים חנינה מדרעי. הרי גם אז הוא היה צריך מנדטים. חבל שהמתנחלים לא ידעו על השיעור המאלף שלימד אותנו דרעי שהאלימות משתלמת. אולי לפחות שילמדו את זה מעכשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר