המחדל של המשטרה

למרות תאונה קשה: המשטרה החזירה לחיים ביטון את הרישיון

בשנת 2013 עבר חיים ביטון, נהג האוטובוס באסון 402, תאונה קשה בה נפצעו 18 בני אדם. אלא שאז המשטרה החליטה להחזיר לו את הרישיון. החוקר קבע: "נהג ותיק, לא ראיתי מסוכנות" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
התאונה הקודמת (צילום: דוברות צוות הצלה)

אסון 402: כחודש לאחר האסון הקשה בקו 402 שהיה בדרכו לבני ברק, בו נהרגו שישה מבני הציבור החרדי ורבים נוספים נפצעו, מתברר כי גם למשטרת ישראל יש חלק במחדל הגדול שהנהג חיים ביטון חזר לנהוג ולהוביל נוסעים למרות תאונה קשה - אחרת - בא היה מעורב.

בשנת 2013 ביטון היה מעורב בתאונה בה נפצעו 18 בני אדם, כמו בתאונה האחרונה - גם בתאונה הקודמת היה מדובר בקו 402 וגם אז התנגש ביטון במשאית. ביטון, זומן לשימוע במשטרה אך בסופו הוחלט להחזיר לו את רישיון הנהיגה.

על פי הדיווח בynet, כשבוע לאחר התאונה אמר ביטון לקצין אגף התנועה של מחוז ירושלים: "ראיתי את המשאית ולא הערכתי נכון את המהירות שלה. ראיתי רכב מהנתיב האמצעי שעקף אותי, ואז פגעתי במשאית. אני מבין שזאת אחריות שלי לגרימת התאונה".

קצין התנועה קבע כי מדובר "בנהג ותיק, עבר לא מכביד, לא ראיתי מסוכנות", והחליט כאמור להחזיר לו את רישיון הנהיגה מיידית".

מהמשטרה נמסר בתגובה בנוגע לשימוע שנערך לביטון לאחר התאונה ב-2013 כי "השימוע בשלב שאליו אתם מתייחסים בפנייתכם הוא הליך מנהלי ולא ענישתי. מטרתו לבחון את מסוכנותו של נהג בהסתמך על הרשעותיו התעבורתיות בלבד (באותה עת כמובן) אל מול שנות נהיגתו. בנסיבות העניין, שוב אותה עת, שיקול דעתו של הקצין היה מוצדק, כמו גם המלצתו להגיש כתב אישום נגד הנהג בגין אותה תאונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר