פנייה למחוז החרדי

פורום מוכש"ר דורש: לבטל פגיעה נוספת בתלמידים

פורום מוסדות המוכש"ר פנו בדחיפות לחברי הסיעות החרדיות בכנסת וכן למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך וביקשו כי יעצרו את הקיצוצים והפגיעה בתקציב מוסדות המוכר אינו רשמי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהלי פורום מוכש"ר בפגישה עם סגן שר האוצר. ארכיון (באדיבות המצלם)

כוחן הרב של המפלגות החרדיות בקואליציה לא מונע את המשך הקיצוצים למוסדות המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) המונים 35,000 תלמידים חרדים.

הקיצוץ הראשון שעליו התבשרו לאחרונה מנהלי המוסדות הוא נובע מהסכמי השכר החדשים של ההסתדרות עם משרד האוצר והחינוך בגינו הם מחויבים לתת מענק של 1,000 שקל לכל מורה.

המורים והמורות כמובן ראויות למענק אלא שבניגוד לכלל בתי הספר, שם משרד האוצר מתקצב אותם במלא סכום המענק, במוסדות המוכש"ר הוא מתקצב רק כ-30% מהסכום, כך שלרוב הסכום אין כרגע תקציב.

הקיצוץ השני הינה הוראת אחד הפקידים במחוז החרדי במשרד החינוך לשלוח איש צוות לקורס (שתכניו עדיין נתונים במחלוקת ולא ברור אם יאושר בידי גדולי התורה. י"כ) ולאחריו להוסיף לו שכר כגמול ריכוז טיולים.

לדברי המנהלים בעוד שבכלל בתי הספר, משרד החינוך מתקצב את העלויות הללו, במוסדות המוכש"ר אין כל תיקצוב נוסף עבור זה.

בעקבות כך פנו בפורום מוסדות המוכש"ר בדחיפות לחברי הסיעות החרדיות בכנסת וביקשו כי יטפלו בנושא ויעצרו את הקיצוצים והפגיעה בתקציב המוכש"ר.

חברי הפורום פנו גם למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך בתביעה לטפל בסוגיה וטוענים כי "לא ניתן להמשיך את הפגיעה במוסדות המוכש"ר". לטענתם, "אין שום סיבה שנצטרך לממן דברים שלא תוקצבנו עליהם, אנו מצפים ממך כמי שאמון על קידום תלמידי המוכש"ר החרדיים, שתידרש לעומקה של סוגיה זו ותוביל שינוי במדיניות והתאמת מודל התקצוב למען המשך קידומם ושגשוגם של המוסדות".

דוד שרפר מנהל פורום המוכש"ר אומר כי בפורום מצפים מנציגי הציבור להירתם לטובת המוסדות: "אלו רק שתי דוגמאות קטנות לדרישות תקציביות של משרד החינוך כשאין כיסוי לכך מתקציב המדינה כפי שיש לכל תלמיד במדינת ישראל חוץ מתלמידי החינוך המוכש"ר.

"לא יתכן ש-35,000 תלמידים מהחינוך החרדי יהיו בנים חורגים למערכת, וכל שני וחמישי ישיתו עליהם פגיעה תקציבית נוספת הגיע הזמן לעשות לכך סוף, לעצור את האפליה ולהביא לשוויון בתקציב, עד לטיפול בסוגיה לא נוכל לממן את הדרישות החדשות של משרד החינוך"/

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר