בעקבות פסק ההלכה

חמאס נגד הראשל"צ הגר"י יוסף: דבריו שצריך להרוג מחבל חמוש בסכין - הסתה

חבר פרלמנט מטעם חמאס התייחס לדבריו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לפיהם יש להרוג מחבל חמוש בסכין שמהווה סכנה, וטען כי מדובר ב"הסתה המכוונת לכוחות הביטחון הציוניים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

יומיים לאחר שיעורו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף כי צריך להרוג מחבל חמוש בסכין שמסכן חיי אדם, בארגון הטרור חמאס טוענים כי מדובר "בהסתה".

אבו חלביה, חבר פרלמנט חמאס, אמר לעיתון "פלסטין" כי "ברור שהרבנים היהודים ממלאים תפקיד מסית חמור נגד העם הפלסטיני וכל מי שנלחם בכיבוש הישראלי בכל אמצעי של מאבק". לדבריו, פסק ההלכה של הרבנים בישראל מגיע בכדי להתמודד עם "פעולות גבורה נגד הכיבוש באמצעות דקירה בסכינים וכדומה".

צפו: דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעור השבועי

לדברי אבו חלביה: "הפסק הוא סוג של הסתה המכוונת לכוחות הביטחון הציוניים אשר נערכים לקראת כל מי שנושא סכין והורגים אותו מבלי לחקור אותו. הוא נשען על התורה המזויפת של היהודים אשר קוראת לרצוח כל מי שאינו יהודי בגלל שהם רואים את עצמם גזע נעלה על שאר הגזעים".

כזכור, בדברים שאמר הגר"י יוסף ופורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" אמר הרב: "אם מחבל מגיע עם סכין, מגיע למישהו עם סכין - מצווה להרוג אותו, 'הבא להורגך השכם להורגו', לא להתחיל לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר כך בג"צ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר, לא צריך לפחד. 'הבא להורגך השכם להורגו'".

"זה גם ירתיע אותם", הוסיף הראשון לציון, "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי - זה ירתיע אותם, לכן מצווה להרוג אותו, ברגע שמגיע עם סכין ורוצה להרוג - מצווה להרוג אותו".

הראשון לציון הבהיר את דבריו ואמר: "אם כבר אין לו סכין אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר