הסכנה המיידית נוטרלה

רכבת התנגשה בקרונות, ברום דלף ותושבי דימונה היו בהסגר

תושבים רבים בדימונה שהו הלילה בהסגר בבתיהם בשל דליפת ברום מקרונות רכבת משא בעקבות התנגשות בתחנת הרכבת. הבוקר הושגה שליטה והתושבים חוזרים לשגרה (בארץ)

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)
תושבים רבים בדימונה שהו הלילה (שלישי) בהסגר בבתיהם בשל דליפת ברום מקרונות רכבת משא בעקבות התנגשות בין רכבת משא לקרונות שעמדו על המסילה בכניסה לתחנת הרכבת בעיר. הבוקר הודיעה המשטרה כי הושגה שליטה והתושבים הונחו לשוב לשגרה.

במהלך הלילה, הכבישים המובילים לדימונה נסגרו וצוותי כיבואי אש יחד עם אנשי המשרד להגנת הסביבה פעלו לפינוי החומר המסוכן. הבוקר, הכבישים נפתחו לתנועה.

הדיווח הראשון במשטרה התקבל על רכבת שירדה מהפסים בעקבות תאונת דרכים. כוחות גדולים של משטרה הוקפצו למקום וכלל גופי החירום פעלו יחד להעברת המיכל עם החומר המסוכן מחוץ לעיר ולניטור החומר שדלף.

ההתנגשות אירעה ככל הנראה בשל תקלה בתיאום בין רכבת משא לבין קרונות שעמדו על המסילה, שאחד מהם הכיל ברום.

צפו: פינוי המיכל עם הברום (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בעקבות האירוע, עוזר נהג הרכבת נפצע באורח קל וחולץ. אדם נוסף נפצע קל ושני בני אדם נוספים פונו עם צריבות בעיניהם.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה גדולים הוקפצו אתמול לעיר דימונה בעקבות התהפכות קרון רכבת שבתוכו היה מיכל עם ברום שדלף החוצה, והבוקר בתום פעילות מקצועית ומשותפת של כלל גורמי החירום והרשות שארכה כל הלילה המיכל פונה מהמקום והחיים שבו למסלולם והתושבים הורשו לצאת מבתיהם".

עוד נמסר כי "שיתוף הפעולה המקצועי בן כלל הגורמים שפעלו בשטח הביא לנטרול הסכנה המיידית שנשקפה מדליפת הברום ואפשר התמודדות יעילה ומהירה עם האירוע וכי התנהגות התושבים ראויה לציון ואפשרה לכוחות לפעול ללא מפרע".

ברכבת ישראל סיכמו את השתלשלות העניינים ומסרו כי "בסמוך לשעה 22:05 פגעה רכבת משא במספר קרונות פוספטים שעמדו על המסילה, כחצי ק"מ דרומית לתחנת דימונה. באירוע נפגעו קל שני נהגי הרכבת הפוגעת. כתוצאה מהפגיעה נפגע קטר הרכבת הפוגעת ונשמטו 3 קרונות משא. מאחד מהקרונות נשמט מיכל ברום. לאחר בדיקות בשטח, עלה כי ישנה דליפה קלה ממיכל הברום.

צפו: ליווי המשאית הבוקר עם מיכל הברום (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

"האירוע דווח לכוחות הביטחון ולמשרד להגנת הסביבה, שהגיעו למקום והכריזו על אירוע חומ"ס. ניהול האירוע בוצע על ידי המשטרה, כאשר הטיפול במיכל הברום בוצע על ידי כב"א, שהינו הגוף המוסמך לניהול אירועי חומ"ס. בטיפול במיכל לקחה חלק גם חברת כי"ל.

"בסמוך לשעה 23:00 הנחתה משטרת ישראל את תושבי האזור הסמוך (טווח של 800 מטר, שהורחב אח"כ ל-900 מטר) להסתגר בבתיהם. כמו כן נחסם כביש 25 הסמוך והתבצעה הכוונה לדרכים חלופיות. רכבת ישראל השתתפה בסיוע לכוחות הביטחון בשטח, על מנת לסיים את האירוע בשלום ובמהירות.

"מיכל הברום נאטם ופונה מהמקום. צוותי רכבת ישראל עומלים כעת לתיקון התשתית המסילתית. מנכ"ל רכבת ישראל הנחה על הקמת צוות בדיקה לאירוע".

דובר כיבוי אש נגב מסר כי "במהלך האירוע הייתה מעורבות של חומרים שברום ופוספטים. במקום הוקם חפ"ק שבמהלך הערכת המצב הוחלט על הסתגרות תושבי דימונה. בתחילת האירוע חולץ נהג הרכבת ע"י לוחמי האש.

"בהמשך, שרותי כבאות יחד עם גורמי החרום טיפלו באירוע והביאו לסיומו ללא אירועים חריגים במהלך טיפול במיכליות הפגועות, תוך שימוש בכלי צמה להוצאת המיכל הפגוע. בסיום האירוע ליוו כבאיות מתחנת דימונה את המיכל הפגוע למפעלי ים המלח לאבטחת הגעתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר