בברכת שר התורה

ה'גויים של שבת' בבני ברק ילחמו בשב"חים

בני ברק יוצאת למלחמה בשוהים הבלתי חוקיים ובגל הפריצות לבתים בלילות שבת, כאשר, בברכת מרן הגר"ח קנייבסקי, התושבים ייעזרו ב'גויים של שבת' שיעבירו את הדיווחים לפקחים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הישיבה שנערכה בנושא (צילום: עיריית בני ברק)

בני ברק יוצאת למלחמה בשוהים הבלתי חוקיים ובגל הפריצות לבתים ברחבי העיר, זאת בברכתתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

במסגרת פגישה שנערכה בבית הגאון רבי יהודה סילמן הוחלט להרחיב את שיתוף הפעולה הקיים בין העירייה והמחלקה לשיטור העירוני שבראשות סגן ראש העיר מנחם שפירא למשטרה, זאת על פי מדיניותו של ראש העיר חנוך זייברט, להביא לראש סדר העדיפויות את המלחמה בגל הפריצות לדירות התושבים בפרט בלילות שבת ובתופעת השב"חים.

בעקבות המדיניות סוכם עם המשטרה על שיתוף פעולה למגר את הפריצות לבתים בשבתות וכן מלחמה בתופעת השבחי"ם - המובילים, המלינים והמסייעים להם לצד פיקוח צמוד נגד קבלנים ובעלי אולמות שמחה המעסיקים אותם. במשטרה מדגישים שהאחריות הינה גם על בעלי הדירות שבהם השב"חים משפצים. כמו כן הועמדו גדירות בסוף רחוב השומר כדי לסלק את המסחר בשוק השב"חים בבני ברק.

בימים האחרונים הגיעו סגן ראש העירייה מנחם שפירא, מנהל השיטור העירוני שלומי מלכא ומפקד השיטור מטעם המשטרה מאיר סויסה למעונו של הגאון רבי יהודה סילמן. במהלך הפגישה עלתה תופעת הפריצות לבתים ובפרט בלילות שבת, כאשר הפורצים מנצלים את השבת בכך שהתושבים אינם יכולים להתקשר למשטרה.

לאור זאת הוחלט על יוזמה חדשה לטובת התושבים. כאשר רואים פריצות או חשודים, יוכלו התושבים לפנות היישר לארגונים המעסיקים גוי של שבת בעיר, והם יעבירו באופן אישי את המקרים לשוטרים ופקחים נכרים הנמצאים בעיר שהוקצו לצורך העניין על ידי העירייה והמשטרה.

כשלב ראשון יוכלו לפנות לארגונים 'עזר מציון' ברחוב אשל אברהם 16 רמת אלחנן, 'בטרם' רחוב זבוטינסקי 160, ומוקד 'מאוחדת' ב'שיבה טובה' ויזניץ ברחוב דמשק אליעזר 17 בהם מועסקים 'גויים של שבת'. היוזמה קיבלה את ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי .

התושבים יוכלו להגיע בשעת מעשה ולדווח על גניבות ופריצות לבתים במהלך השבת ואנשים המעלים חשד, כשהם יעדכנו את הפקחים והשוטרים הנוכרים שיהיו לצורך כך ברחבי העיר.

בד בבד מתריעים במשטרה ובעירייה שלא להשאיר מפתחות בתיבות דואר, בארונות חשמל ומתחת לשטיחים ובשאר מקומות מועדים הידועים לגנבים.

יצוין כי בשבת האחרונה לא היו שום פריצות בעיר. לצד זאת העירייה והמשטרה העמידו פקחים ושוטרים גלויים וסמויים בשיכון סאטמר בבני ברק כדי למנוע פריצות לבתים שם, בעקבות נסיעת החסידים עם האדמו"ר למירון לרגל השמחה הגדולה שהתקיימה בחסידות בשבוע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר