לא רק חמאס

בושה • לפיד מצטרף לתוקפי הראשל"צ: "לא יכול להימשך"

אחרי שאמר בעצמו כי יש לירות בכדי להרוג בכל מחבל, לפיד מצטרף לתוקפי הראשל"צ הגר"י יוסף ומעיז לבקר את פסק ההלכה על הרג המחבלים, "התקפה על הרמטכ"ל היא התקפה על צה"ל" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי - פלאש90)

בושה בכנסת: יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, מצטרף לתוקפי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, ומעיז למתוח ביקורת על פסק ההלכה כי מצווה להרוג מחבלים הבאים להרוג.

בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון, שנערכה הבוקר בהשתתפות הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אמר לפיד: "היו בזמן האחרון התקפות לא מעטות על הרמטכ"ל מצד הרב הראשי, מצד חברי כנסת פה בבניין אפילו שרי ממשלה. זה לא יכול להימשך. התקפה על הרמטכ"ל היא התקפה על חיילי צה"ל ואנחנו לא ניתן שיתקפו ככה את הרמטכ"ל ואת חיילי צה"ל, צריך להפסיק עם זה".

אלא שלפיד כנראה שכח, שהוא בעצמו אמר דברים זהים לאלו של הראשון לציון. בראיון באולפן וואלה! NEWS, אמר לפיד כי "ההנחיה צריכה להיות ברורה: מי שמוציא סכין או מברג, צריך לירות בו כדי להרוג". לפיד הוסיף ואמר כי "יש הליך מסודר לקבלת רישיון לכלי נשק. בנושא הזה צריך להיות ברור – אם יש תחילת אירוע של פיגוע, צריך לירות כדי להרוג".

כזכור, בדברים שאמר הגר"י יוסף ופורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" אמר הרב: "אם מחבל מגיע עם סכין, מגיע למישהו עם סכין - מצווה להרוג אותו, 'הבא להורגך השכם להורגו', לא להתחיל לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר כך בג"צ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר, לא צריך לפחד. 'הבא להורגך השכם להורגו'".

"זה גם ירתיע אותם", הוסיף הראשון לציון, "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי - זה ירתיע אותם, לכן מצווה להרוג אותו, ברגע שמגיע עם סכין ורוצה להרוג - מצווה להרוג אותו".

הראשון לציון הבהיר את דבריו ואמר: "אם כבר אין לו סכין אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר