רב הכותל דורש מאזולאי

"לתקן תקנות אודות ההתנהלות ברחבת הכותל המערבי"

הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, שיגר מכתב לשר הדתות דוד אזולאי בו הוא טוען כי הזהיר שמתווה הכותל שאושר בחודש שעבר בממשלה יוסיף אש למדורת המחלוקת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב רבינוביץ, אזולאי והמכתב (באדיבות המצלם)

הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, שיגר מכתב לשר הדתות דוד אזולאי בו הוא טוען כי הזהיר שמתווה הכותל שאושר בחודש שעבר בממשלה יוסיף אש למדורת המחלוקת, כלשונו.

בפתח דבריו התייחס הרב לעובדה שנשות הכותל ממשיכות להתפלל עם ספרי תורה ברחבת הכותל המערבי, למרות שהמתווה אושר וכתב: "טרם יבש הדיו מעל החלטת הממשלה בעניין הסדרי התפילה ברחבת הכותל המערבי, ונשות הכותל החלו לפעול נגדו. מחד חגגו כביכול, ומאידך רמסו ברגל גסה את המתווה".

"ביום שישי האחרון, ראש חודש אדר ב'", מספר הרב לשר, "שוב הכניסו באופן פרובוקטיבי ספר תורה לרחבת התפילה. מעשיהן של נשות הכותל מוכיחות שוב את שטענתי לכל אורך השנים כי פניהן של נשות הכותל למלחמה ולא לשלום. מטרתן אחת היא: לחלל את הקודש ולפגוע ברגשות מתפללים".

לדבריו: "כמי שניצב מול פעולותיהן הפרובוקטיביות של נשות הכותל מזה שנים, הזהרתי לאורך השנים מפני מעשיהן, הבהרתי כי מעולם לא גילו נשות הכותל שמץ של התחשבות במתפללים האחרים בכותל".

מכתבו של רב הכותל לשר אזולאי

הרב רבינוביץ כותב לשר כי התריע לפני המתווה שהדבר רק יוסיף אש: "חזרתי והזהרתי כי יצירת המתווה הינה בעבורן הוספת דלק למדורת המחלוקת, לצערי לא התקבלה דעתי ועתה אנו ניצבים מול מציאות מרה זו, בה הצליחו נשות הכותל לקרוע את הכותל המערבי לקרעים, ובה בעת ממשיכות לטעון כולה שלי הן בבית המשפט והן במעשי פרובוקציה".

"לאור זאת", מסיים הרב את מכתבו, "אבקש מכם לתקן באופן מיידי את תקנות השמירה על המקומות הקדושים באופן ברור ושאינו משתמע לשתי פנים, אודות ההתנהלות ברחבת הכותל המערבי. שבהן יאמר כי מנהג המקום יהא על פי דין תורה, כמשמעותו לפי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת על פיה.

"לא יתכן ששלומם ותפילתם של מתפללי הכותל וקדושתו יוחזקו כבני ערובה בידי קבוצה קנאית שהפכה את הפרובוקציה לשליחות. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר