דו"ח משרד הבריאות

מיון מעייני הישועה במקום הראשון בשביעות רצון

סקר של משרד הבריאות בין אלפי מטופלים ב-26 בתי חולים, דירג את המיון של מעייני הישועה במקום הראשון בפער גדול על בתי החולים האחרים.'מעיני הישועה': "אנו מודים על האמון שניתן בנו וממשיכים לחתור למצוינות רפואית ברמה בינלאומית" (בריאות)

(צילום: יח"צ)

בפעם השלישית ברציפות דו"ח מקצועי מדרג את המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' במקום הראשון. דו"ח שפרסם משרד הבריאות (14.3.2016), אודות שביעות רצון המטופלים בכלל בתי החולים בישראל מעניק למרכז הרפואי מעיני הישועה ציון המוביל בפער גדול על פני כל שאר בתי החולים בישראל.

בסקר נשאלו המטופלים עצמם, או הורים לילדים קטינים שהביאו את ילדיהם לטיפול ומלווים של קשישים מעל גיל 76. הסקר נערך בשפה המועדפת על המטופלים: עברית, רוסית, ערבית או אנגלית. על הסקר השיבו 10,152 מטופלים ב-26 בתי חולים.

הסקר התקיים בין החודשים מאי-אוגוסט 2015. שאלון הסקר נבנה על ידי ועדת היגוי רחבה שכללה נציגים ממערכת הבריאות ונציגי מטופלים. מבין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על המחלקה לרפואה דחופה, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, זמני המתנה, רצף הטיפול בתחנות השונות, אופן התנהלות המלר"ד (המחלקה לרפואה דחופה - מיון), סביבה ותנאים פיזיים.

בדו"ח משרד הבריאות נכתב כי "מכל בי"ח נדגם מספר שווה של מטופלים n=400. הפניה למטופלים התקיימה עד 14 יום ממועד הביקור במלר"ד. למטופלים שכבר השתחררו מבית החולים( באמצעות ראיון טלפוני בין החודשים מאי אוגוסט. הראיון בוצע עם המטופלים עצמם, עם הורים לקטינים ומלווים של קשישים מעל גיל 76".

עוד נכתב בדו"ח כי "לצורך הצגת הממצאים ברמה הלאומית, נערך שקלול המשקף את היחס שבין הדגימה לבין היקף המופעים בפועל בכל אחד מבתי החולים. כמו כן בוצע שקלול עבור כל בית חולים לפי סוג המלר"ד כללי או ילדים, וכן לפי יום ההגעה למלר"ד ימי א', ימי ב'-ה' וסופי שבוע.

תוצאות המדרג פורסמו בקבוצות של בתי חולים גדולים, בינוניים וקטנים. בכולם נבדקו קריטריונים זהים וברמה הארצית מובילה מעיני הישועה בפער נכיר מעל כל בתי החולים בישראל.

בסיום הפרק המרכזי בדו"ח נכתב כי "סקר חווית המטופל במלר"דים מציף אתגרים רבים למערכת הבריאות. התכנית הלאומית לשיפור הטיפול במלר"דים שמוביל השר ליצמן צפויה לתת מענה נרחב למכלול האתגרים שהוגדרו. התוכנית הלאומית לשיפור השירות ואיכות הטיפול במלרדים צפויה לספק תשתית לשיפור חווית המטופל במלרדים. תוצאות הסקר מהוות בסיס לתחילת מדידה רציפה של חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה בישראל ובעתיד ישולבו במודל התמרוץ של בתי החולים הכלליים".

בהנהלת המרכז הרפואי מעיני הישועה הגיבו על תוצאות הדו"ח בסיפוק: "אנו מודים על האמון שניתן בנו וממשיכים לחתור למצוינות רפואית ברמה בינלאומית. בשנים האחרונות נמצא המרכז הרפואי מעיני הישועה בתנופת פיתוח בהיקף השקעה של מאות מיליוני שקלים. "אנו במרוץ מתמיד של השקעה גם בהון האנושי - גיוס רופאים בכירים, רכש ציוד רפואי מתקדם, פתיחת מחלקות חדשות ושימת דגש על טיב השירות".

מנהל המחלקה לרפואה דחופה (המיון) ד"ר רונן ליבסטר הגיב בסיפוק: "מדובר בעבודת צוות הכוללת השקעה מרובה ומעל הכול שימת המטופלים במקום הראשון כי שם מקומם".

האחות האחראית במיון מעיני הישועה הגב' מיכל אופן הגיבה: "אנו שמחים לראות ברכה בעמלנו ולגלות כל פעם מחדש שצוות המרכז הרפואי מצליח ליישם את הסלוגן מקצועיים עם נשמה. אנו חושבים שגם לציבור המטופלים שלנו מגיע קרדיט על כך שהוא יודע לומר תודה וזה דבר שלא ניתן להתעלם ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר