מהאוויר והיבשה

חילוץ משטרתי משולב במדבריות יהודה • צפו

בסוף השבוע שעבר התקבל דיווח במחוז ש"י על חשש לחיי קבוצת מטיילים שאיבדה את דרכה במדבריות יהודה. בתוך כ-10 דקות מסוק של המשטרה איתר את הקבוצה והן חולצו • צפו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בשעות הערב במהלך סוף השבוע שעבר, בסביבות השעה 22:00, התקבל דיווח במחוז ש"י על חשש לחייהם של קבוצת מטיילים שאיבדה את דרכה במדבריות יהודה.

השיחה שהתקבלה באופן קטוע בהיעדר קליטה באזור, סיפקה מידע חלקי על שתי בנות ישראליות ועוד 15 תיירים, ביניהם ילדים, הנמצאים באזור נחל אוג ואינם מוצאים את דרכם חזרה בחושך במדבריות.

בעקבת הדיווח נפתח חפ"ק (חדר פיקוד קדמי) בפיקוד יחידת החילוץ מגילות של מחוז ש"י, בסיוע משטרתי מן האוויר.

מסוק משטרה שהיה באותה העת בפעילות אחרת בדרום, הוזנק לסריקת אזור ים המלח בתאום מול יחידת החילוץ המשטרתית-מגילות וכעבור מספר דקות איתר את הקבוצה הטועה, באמצע המדבר הרחק מהנחל.

המסוק דיווח בקשר המשטרתי ליחידת החילוץ בשטח את נקודות הציון עד לחבירה מהירה ומדויקת של כוח החילוץ.

הבנות הישראליות שחולצו, ציינו במכתב תודה ששלחו, כי איבדו את דרכן ופגשו את קבוצת התיירים, כאשר המדריך של החבורה הצהיר כי הוא מכיר את המדבר מעולה וכי הוא יכול לנווט גם ללא אור ירח, מצפן או כל דבר אחר, ולכן הצטרפו אליהם, אלא שאז התברר בדיעבד כי מדובר באדם שהידע שלו מסתמך על תחושה משיחית, והקבוצה שנאחזת באמונה נוצרית חזקה סומכת על המדריך ומסרבת להזעיק עזרה חיצונית. הן חיכו וברגע של קליטה בטלפון התקשרו למשטרה לדווח.

הבנות מספרות כי מרגע הדיווח ועד להגעת מסוק משטרתי שאיתר אותן עברו כ-10 דקות בלבד ולאחר מכן עוד חצי שעה עד להגעת צוות החילוץ שהוציא אותם מהמקום.

עוד ציינו במכתב התודה ששלחו למשטרה כי התיירים מארה"ב, רוסיה, גרמניה ועוד מקומות שהיו בקבוצה הופתעו גם הם מהמקצועיות הישראלית מהחום והאכפתיות של הצוותים וכי הן בטוחות שהם יהיו שגרירים טובים של הפעילות המדהימה של המשטרה בעולם.

"ברגעים כאלה, אנו גאות להיות שייכות לעם ולחברה הישראלית", הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר