צפו בראיון לכיכר השבת

אזולאי עונה ללפיד: ממתי אתה מבין בביטחון?

שר הדתות דוד אזולאי הגיע לסיור בבית העלמין בפתח תקווה ושוחח עם כתב "כיכר השבת. על לפיד שגינה את דברי הראשל"צ: "עוד לא שמעתי שהוא מבין בביטחון". על הרפורמים: "לא אכיר בהם" (וידאו)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בבתי העלמין בפתח תקווה התקיים היום (שלישי) סיור מיוחד של שר הדתות דוד אזולאי יחד עם הנהלת החברה קדישא בעיר. בסיור השתתפו יהודה פורת מנכ''ל החברא קדישא פתח תקווה, הרב מיכה הלוי רב העיר וחברי ההנהלה.

השר אזולאי ציין כי נדרשת היערכות לקראת העתיד וכי יש למצוא שטחים נוספים לבתי העלמין הקיימים. "נפעל לסייע למצוא קרקעות על מנת להרחיב את בתי העלמין שלא תיווצר מצוקת קברים" אמר השר.

בשיחה עם "כיכר השבת" תקף השר אזולאי בחריפות את יו''ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד שביקר את אמירתו של הראשון לציון הגר"י יוסף בעניין הבא להורגך השכם להורגו.

צילום: יעקב כהן

"הרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הגדול הרב יצחק יוסף התבטא במסגרת שיעור הלכתי והוא פסק הלכה שמדובר פה בפיקוח נפש, באדם שבא להרוג ובוודאי לא צריך לשבת בשקט שיבצע את זממו. אז הוא פסק הלכה שהבא להורגך השכם להורגו. כולם התבטאו על כך וטוב שהרב אמר את הדברים שהציבור יידע. אנשים שנמצאים בסיטואציה קשה שבא אדם עם סכין, האם הוא צריך לבחור באפשרות שהוא ייהרג?".

אזולאי מתייחס לדבריו של יו"ר יש עתיד ואומר: "אני הייתי מציע ללפיד הצעה אנושית וקטנה, שיתעסק בעניינים שלו. עוד לא שמעתי שהוא מומחה לביטחון אז מה שהוא הציע לרב הראשי, אני מציע לו. שיתעסק בעניינים שלו ושיתן לאנשי הביטחון להגיד את דעתם ולאנשי ההלכה להגיד את דעתם".

צילום: כיכר השבת

בהתייחסו לסערת ההכרה ברפורמים ולסוגיית הכותל המערבי אומר שר הדתות: "דעתי על הרפורמים ידועה. אני מקווה שבמשמרת שלי זה לא יקרה. לא ניתן הכרה ברפורמים. הרפורמים הם קבוצה צעקנית שכל מטרתה לפעול מחוץ לארץ על מנת להשפיע בארץ, אני לא מתכוון לבצע שום פעולה שתביא להכרה בהם. ברגע שהעניין יהיה אקטואלי נשאל את מועצת חכמי התורה כיצד לנהוג בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר