סערת הכותל הרפומי

הרפורמים מאיימים על נתניהו במשבר חריף

ההנהגה הרפורמית בישראל וארה"ב העבירה בימים האחרונים מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו: "כל נסיגה ממתווה הכותל תוביל למשבר חריף מול יהודי התפוצות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות (צילום: מיקי גיצין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך להכריע האם להיכנע לדרישותיהן של המפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' שלא להכיר ברפורמים במסגרת מתווה הכותל ולהעביר את חוק המקוואות שיעקוף את החלטת בג"צ ולא יאפשר למתגיירים רפרומים לטבול במקוואות המועצות הדתיות, או להיכנע ללחצים של ראשי הרפורמים בארה"ב.

על פי הדיווח בחדשות 2, ההנהגה הרפורמית בישראל וארה"ב העבירה בימים האחרונים מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו: "כל נסיגה ממתווה הכותל תוביל למשבר חריף מול יהודי התפוצות". כמו כן, הם מבקשים מנתניהו לגנות את המתקפות של ראשי המפלגות החרדיות נגדם.

עם זאת, ההנהגה הרפורמים הסכימה לוותר על סוגיית המקוואות, ובמקום להטביל במקוואות של המועצות הדתיות, יוקמו להם מקוואות פרטיים בהם יטבלו ה"מתגיירים" הרפורמים.

הדברים מגיעים לאחר שככל הנראה הרפורמים הבינו כי נתניהו מתכוון לשתף פעולה עם דרישות החרדים, זאת לאחר שהרבנים הראשיים ורב הכותל הודיעו כי הם אינם תומכים במתווה, והשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן הודיעו שלא ישבו בממשלה שתכיר ברפורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר