בצל מצוקת הדיור

אנטישמיות? תושבי עיירה הסמוכה לליקווד מסרבים למכור בתים לחרדים

אברכים מליקווד שניסו לאחרונה להתעניין ברכישת דירות בעיירה טומס ריבר, טוענים כי נתקלו בגילויי שנאה מצד המקומיים, חלק מבעלי הדירות אף אמרו בגלוי כי אינם מוכרים דירות לחרדים (עולם)

ליקווד, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

אנטישמיות או חשש ממשבר כלכלי? אברכים מהעירייה ליקווד, ניו ג'רסי שניסו לרכוש בתים בעיירה הסמוכה במרחק כעשרים דקות נסיעה, טומס ריבר (Toms River) בעקבות מצוקת הדיור הקשה בליקווד, מדווחים בשבועות האחרונים כי הם נתקלים בסירוב למכור בתים ליהודים חרדים. בחלק מהמקרים, בהם פנו אברכים לבעלי בתים שהציעו את בתיהם למכירה, הם אף נתקלו באלימות מילולית מצד בעלי הבתים המקומיים.

אברכים שפנו למספר מתווכים בעיירה הקטנה נתקלו בהודעות כמו "מצטערים, איננו מוכרים ליהודים חרדים". גם אברכים שכבר רכשו בתים בעיירה מדווחים על גילויי אנטישמיות נגדם כששכניהם מקניטים אותם.

מנגד, תושבי המקום מדווחים כי מספר מתווכים פונים לבעלי הבתים ולוחצים עליהם למכור את בתיהם לתושבים. תושב אחד דיווח כי מתווך איים עליו כי במידה ולא ימכור את ביתו "תישאר האדם הלא חרדי היחידי באזור ולא יהיה לילדיך עם מי לשחק". במקרים אחרים דיווחו תושבים על אנשים שנכנסו לחצרות וצילמו את הבית שלא ברשותם.

הדברים מגיעים על רקע מצוקת דיור חמורה בעירייה ליקווד שהפכה מזמן ל"בני ברק של ארצות הברית" ואחרי עשרות שנים בהן התיישבו חרדים במקום. פתיחת ישיבת "בית מדרש גבוה" גרמה למעבר של עשרות אלפי חרדים לליקווד.

תושבים בעיירה טומס ריבר החלו להילחם בחרדים כשהם טוענים כי הם חוששים כי טומס ריבר תהפוך לליקווד הבאה והתושבים ידחקו אותם מעירם "כמו שעשו בליקווד". התושבים אף פתחו קבוצת פייסבוק סגורה בה חברים מאות תושבים ששמו לעצמם מטרה להילחם בתושבים החרדים.

בעוד חלק מהתושבים במקום אומרים כי הם חוששים כי העיירה גם תיכנס לגירעון גדול בעקבות מעבר החרדים, כמו המצב בעיריית ליקווד שנמצאת בגירעון שנתי של מיליונים, אחרים טוענים כי מדובר באנטישמיות לשמה וכי טענות התושבים שנלחמים בחרדים נובעות משנאה עיוורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר