ביתר עילית: ביקורות מוגזמות של מס הכנסה?

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין שיגר מכתב למנהל רשות המיסים עו"ד רו"ח משה אשר, ודרש להפסיק את ביקורות היתר של מס הכנסה בעיר. "סבב מתיש ובלתי נגמר של ביקורות פתע" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין (צילום: כיכר השבת)

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין שיגר מכתב למנהל רשות המיסים עו"ד רו"ח משה אשר, ודרש להפסיק את ביקורות היתר של מס הכנסה בעיר.

"בתקופה האחרונה זורמות ללשכתי תלונות מבעלי עסקים בביתר עילית, באמצעות פורום העסקים המקומי, אודות אכיפת יתר לכאורה, של צוותי מס הכנסה בביתר עילית", כותב רובינשטיין. "על פי הדיווחים, מדובר בממוצע של כמה ביקורות פתע מדי שבוע, ולעיתים אף מדי יום, במסגרתה פושטים על העיר צוותי מס הכנסה ומבצעים ביקורות פתע בעסקים רבים".

לדברי ראש העיר, "בידי תלונות ממספר בעלי עסקים, שזכו לכמה ביקורות בתוך זמן קצר, כאשר באף אחת מהן לא נמצא רבב, אולם הביקורות שבו ונשנו, לא בעסק "חשוד" ספציפי, אלא כחלק מסבב מתיש ובלתי נגמר של ביקורות "פתע" בעיר.

"לטענת בעלי העסקים, מבירורים שעשו עלו הסברים שונים לכך - או שבודקי מס הכנסה מקבלים תוספת שכר על ביקורות הנעשות באזורים המוגדרים אזורי סיכון, בהתאם לכך – ביתר עילית הינה יעד בעל תוספת שכר שכזו, ואולם עקב היותה בטוחה וקרובה לקו הירוק, היא זוכה לביקורים מתוגברים; לחילופין, מזרח ירושלים הפכה ליעד מסוכן, וצוותי הביקורות שנתפנו משם הופנו ליעדים בטוחים יותר".

רובינשטיין מציין במכתבו למנהל רשות המיסים, כי "תהא הסיבה לכך אשר תהא - באם אכן יש ממש בטענות אלו, מדובר בדבר חמור. בפרט על רקע המצב הביטחוני באזור, המקשה ממילא על העסקים להתפרנס, וביתר חומרה כאשר מדובר בעיר בעלת דירוג סוציו-אקונומי הנמוך ביותר. עובדות אלו ראויות להיות עילות להקלה באכיפה, בוודאי לא לאכיפת יתר".

"אין בכוונתי לנסות ולהגן על מעלימי מס", מוסיף רובינשטיין ומציין מאידך כי "ברור לכל כי ביקורת של מס הכנסה אינה חוויה קלה נעים לעסקים, גם לאלו המקפידים קלה כבחמורה על חוקי המס. ברור כי הביקורות הללו מפריעות ומשבשות את פעילותם השוטפת של העסקים".

לסיום, הוא מבקש "לבדוק בדחיפות האם קצב הביקורות בביתר עילית תואם לשאר חלקי הארץ, ובאם אכן יש ממש בטענות לאכיפה מוגברת, אבקש להורות על השוואת האכיפה הקיימת בביתר עילית למקובל בכל רחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר