המלחמה על השבת בירושלים

בהימנעות נציגי העירייה: שוב יוקרנו סרטים בשבת בקרית יובל

השבוע התקיימה ישיבת הנהלת מינהל קהילתי 'יובלים' של קרית יובל, ובה אושרה החלטה להמשיך את חילולי השבת והקרנות הסרטים, בהימנעות נציגי ראש העיר. החרדים: "ברקת מהתל בנו" (ארץ)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש90)

פרסום ראשון • המלחמה על השבת בירושלים: אחרי חודשים שקטים בקרית יובל, סערת חילולי השבת והקרנות הסרטים במתנ"ס העירוני - חוזרת.

השבוע התקיימה ישיבת הנהלת המינהל, בה דנו בנושא, לאחר הצבעה התקבלה עמדת הרוב לחדש את הקרנת הסרטים במתנ"ס בית טיילור. העברת ההחלטה התאפשרה לאחר ששת נציגי העירייה וראש העיר בהנהלת המינהל בחרו להימנע.

אחד מחברי ההנהלה, ביקש לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה, בניסיון לדחות את הקרנת הסרטים עד למיצוי המשא ומתן עם הציבור החרדי ורבני השכונה.

מנכ"ל המינהל יחיאל לוי, שיגר מייל לחברי ההנהלה בו כתב: אתמול התקבלה החלטה בהנהלה לחידוש הקרנות הסרטים בשבת במתנס טיילור וזאת לאחר הקפאת ההקרנות של הסרטים לאחר נסיון שנבדק להגיע להבנות והסכמות בעניין היחסים בין חרדים למגזר הפלורליסטי באמצעות העריה הנסיון להדברות וגיבוש הבנות לא המריא לתוצאות ובמקביל הוחלט על קיום בחירות בחלק מהמנהלים הקהילתיים ובתוכם יובלים

אנו מסכימים כי רצוי להגיע להבנות והסכמות עם המגזר החרדי בעניין מתכונת הבחירות ומספר הנציגים בהנהלה והבנות נוספות בסוגיות עקרוניות אחרות מאחר ויש התחלת דיאלוג והדברות חיובית ההחלטה שהתקבלה אתמול עלולה לשבש את המשך ההדברות להסכמות מצורף בזה פנייתו של שייקה

אבקש את הצבעתכם מחדש להחלטה זו מי בעד חידוש ההקרנות של הסרטים במקביל להדברות או מי בעד הקפאת ההקרנות ער למיצוי המו"מ עם החרדים אודה לכם על תשובתכם במייל חוזר אלי בהקדם".

גם בהצבעה החוזרת נמנעו נציגי העירייה וההחלטה להמשיך את חילולי השבת אושרה שוב. יו"ר המינהל רוני שרון, שיגר מייל לחברים שהגיע לידי "כיכר השבת", בו כתב: "לאחר שהועלת הצבעה חוזרת שאומרת שיש רוב להמשך הקרנת הסרטים אני סוגר את ההצבעה ומעביר ליחיאל את המשך הטיפול בנושא

הקרנה ראשונה בתאריך 7/3/16 (מדובר בטעות כתיב, הכוונה היא ל-19.3, כלומר שבת הקרובה - ש"ל). וזה למרות שהתקבלה החלטה קודמת שבסיום החודשיים שראש העיר ביקש להפסיק את ההקרנות על מנת להגיע להבנות נחזור להקרין לפי התוכנית אין להצבעה זו כוח מלשנות את ההחלטה הקודמת של ההנהלה. אם יעלה לישיבת הנהלה הצעה לדיון על המשך ההקרנות העתידיות יובא הנושא לבדיקה והכנסה לסדר היום".

בקהילה החרדית בקריית יובל זועמים על ראש העיר ניר ברקת, שלדבריהם הורה לנציגיו במינהל להימנע, ובכך גרם לאישור המשך חילולי השבת.

נציג הציבור החרדי במנהל הקהילתי, שלמה גליק, אומר בשיחה עם "כיכר השבת", כי "ברקת מהתל בציבור החרדי". הוא מזכיר כי רק לפני כחודשיים ברקת פרסם כי הוא מתנגד להקרנת הסרטים בשבת ואף ביקש מהמינהל להפסיק. לדבריו, "הצבעה שהייתה ביובלים לגבי פעילות הסרטים בשבת הונחו חברי הנהלת המינהל שהם עובדי עיריית ירושלים להמנע מהצבעה ובכך נתן ברקת אור ירוק להמשך הקרנת הסרטים בשבת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בהתאם להחלטה יערכו בקרוב בחירות חדשות במינהל יובלים, במהלכם יוכרעו זהות נציגי השכונה במינהל הקהילתי. סוגיית הקרנת הסרטים בשבת, הועברה לדיון והחלטה בועדה מיוחדת בראשות משה ליאון מחזיק תיק מינהלים קהילתיים, יחד עם נציגי השכונה מכל המגזרים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר