חוק ברית הזוגיות נפל

ליברמן ספג מפלה: "בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית"

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ספג מפלה כאשר מליאת הכנסת דחתה את חוק ברית הזוגיות שהגיש. בנאומו שב ותקף את החרדים ואמר כי הוא נגד "מדינה חרדית", כלשונו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספג מפלה. ליברמן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לברית הזוגיות, לפיה המדינה תכיר בזוגות גם אם הם לא התחתנו כדת משה וישראל. במהלך נאומו תקף ליברמן ואמר כי הוא נגד מדינה חרדית.

בהצעת החוק "מוצע לקבוע כי איש ואישה המקיימים את התנאים הקבועים בהצעת החוק, יוכלו לקבל מעמד רשמי במסגרת הסכם זוגיות ודינם יהיה כדין בני זוג נשואים. כן מוצע למנות רשם זוגיות, להקים מרשם של בני זוג שבאו בהסכם זוגיות ולקבוע נהלים לניהול המרשם ולעבודת הרשם, לרבות רישום בני זוג במרשם, מחיקה מהמרשם ופנייה לבית המשפט".

בדברי ההסבר נכתב: "הנישואין בישראל הם דתיים בלבד; בידוע שאין לכפות על אדם הליכים וטקסים דתיים בניגוד לאמונתו; רבים מאזרחי המדינה אינם יכולים או אינם רוצים להינשא בנישואין הדתיים".

ח"כ ליברמן אמר במליאה: "אנחנו מדברים על 666,000 אנשים שאינם רשאים להתחתן במדינה. 90% מהם משרתים בצבא ומשרתים מיסים. אותם אנשים כשהם רוצים להתחתן הם נוסעים לקפריסין, רושמים את הזוגיות שלהם, חוזרים והמדינה מכירה בזה. אבל לעשות את אותו דבר בארץ הם לא יכולים. אותם חיילים רשאים למות למען מדינת ישראל אבל לא רשאים להתחתן.

"אני לא מבין את הממסד החרדי שמתערב במקרה הזה לדבר שלא רלבנטי מבחינתו כי העדה החרדית ממילא מתנהלת על פי פנקסי מיוחסים בלי הכרה ברבנות הראשית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית".

השר חיים כץ השיב בשם שרת המשפטים: "הצעת החוק מבקשת ליצור שינוי מדיניות מהותי ונוגדת את ההסכמים הקואליציוניים הקובעים שלא לשנות את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה".

10 תמכו 45 התנגדו 3 נמנעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר