פוטין לריבלין: "תודה על המקומות הקדושים שהחזרתם לנו"

הנשיא ריבלין נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אנחנו מודים לישראל המחזירה לנו מקומות קדושים שפעם היו בידינו" אמר הנשיא פוטין בפתח הפגישה. ריבלין: לא נשכח את עזרתכם בשואה (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נועד הצהריים (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. בפתח הפגישה, הודה פוטין לישראל על כך שהיא מחזירה לידיו מקומות קדושים שהיו בעבר בידי רוסיה.

"כבוד הנשיא אני מברך אותך מכל הלב על הגעתך לרוסיה" אמר פוטין. "אני שמח לקבל את נשיא מדינת ישראל ברוסיה. ליחסי ישראל- רוסיה היסטוריה ארוכה".

"בישראל חיים למעלה ממיליון וחצי יוצאי ברה"מ לשעבר, דוברי השפה הרוסית בעלי תרבות ומנטליות רוסית. הם שומרים על קשרים עם ידידים ובני משפחה שנותרו ברוסיה וזה מעניק טעם מיוחד ליחסים. בנוסף מספר הצליינים הרוסיים המבקרים בישראל הולך וגדל כל שנה".

"אנחנו מודים לישראל המחזירה לנו מקומות קדושים שפעם היו בידינו. יש מגוון סוגיות נוספות בהם נדון בפגישתנו כמו שיתוף הפעולה במסחר וביטחון האזור. שוחחנו טלפונית גם עם ראש ממשלת ישראל וקבענו לדון עוד בנושאים."

ריבלין אמר בפתח הפגישה: "כבוד הנשיא, תודה לך על קבלת הפנים החמה. זהו כבוד עבורי להיות כאן איתך בארצך היפה. לרוסיה ולישראל היסטוריה ארוכת שנים. אנו יודעים שיתוף פעולה במגוון תחומים ואנו יודעים גם מהי התמודדות עם טרור ופונדמנטליזם".

"כיהודי אני רוצה לומר, שאנו לא נשכח אף פעם את העם הרוסי ואת הצבא האדום בניצחונו על הנאצים. רבים מניצולי השואה בעולם כולו זוכרים תמיד כי החייל הראשון שפגשו בשחרור היה חייל של הצבא האדום. אני שוב מודה לך על ההזמנה ומצפה לפגישתנו, יש לנו נושאים רבים לדיון חשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר