"אסור לנו לשתוק"

הרפורמים נגד טראמפ: "מעליב וזורע שנאה"

לא מעט יהודים חרדים ודתיים בארה"ב הביעו לאחרונה תמיכה במועמדותו של איש העסקים השנוי במחלוקת דונלד טראמפ. כעת, יוצאים הרפורמים נגדו: "מעליב נשים וזורע שנאה למיעוטים" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

בעוד מרבית היהודים בארה"ב דווקא מביעים הזדהות עם ערכיה של המפלגה הדמוקרטית ובוחרים להצביע למועמד מטעמה בבחירות לנשיאות, (הנשיא ברק אובמה זכה ללמעלה מ-70 אחוז מקולות היהודים), הרי שדווקא בקרב היהודים החרדים והזרמים האורתודוכסים יש העדפה מסורתית לתמיכה במועמד הרפובליקני, זאת בעיקר על רקע עמדותיה השמרניות של המפלגה בנושאים שונים. גם הפעם הביעו עסקנים שונים את תמיכתם באיש העסקים דונלנד טראמפ והסבירו כי יתייצב לצד ישראל.

אלא שבמקביל, עולים קולות מהתנועה הרפורמית, שם יוצאים ראשי התנועה בחריפות נגד עמדותיו של טראמפ ומאשימים אותו באנטישמיות ובגזענות כלפי מיעוטים.

על פי הדיווח של העיתונאית אורלי אזולאי בידיעות אחרונות, ראשי התנועה הרפורמית הביעו דאגה מהאלימות המילולית והאמירות הגזעניות של טראמפ, ובימים האחרונים הם מפעילים לחץ על ראשי איפא"ק (השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון) לקרוא לטראמפ להבהיר את עמדותיו, ולא - יבטלו את ההזמנה שקיבל לנאום בפני העצרת השנתית של איפא"ק שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון.

העסקן בנימין ברבר על טראמפ (צילום: ישראל כהן)

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים שיגרו ראשי התנועה ביניהם רבאיי ריק ג'ייקובס ודריל מסינגר איגרת לראשי אייפאק, בה הם תוקפים את טראמפ בחריפות. "הקמפיין שלו גדוש במסרים קשים נגד היספאנים ומוסלמים. הוא מעליב נשים וזורע שנאה נגד מיעוטים ואף אינו מגנה את האלימות סביבו" נטען.

"כשהוא מדבר בשנאה כלפי מקסיקנים או מוסלמים, אנו נזכרים בתקופות אפלות בהן האנטישמיות נשאה ראש נגד יהודים. אסור לנו לשתוק ועלינו לזכור כי אנו היהודים גרים היינו בארץ מצרים. עמדותיו והצהרותיו כי יש לאסור כניסה על מוסלמים לתחומי המדינה וכן היחס החיובי שהביע כלפי השימוש בעינויים אינם תואמים את הערכים להם אנו מטיפים שהם צדק רחמים וחמלה".

ראשי התנועה הרפורמית מצטטים את דברי הלל הזקן "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך" ומבהירים כי הקהילה היהודית עברה בהיסטוריה דמוניזציה וכעת טראמפ נוהג באופן דומה כלפי מוסלמים והיספנים ומיעוטים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר