סיפור מפתיע

מרן הרב שטיינמן: 'מה שאומר הגר"ח - אומרים בשמיים, אבל אני מבין בעולם הזה'

ברכה שביקש הגרש"ב סורוצקין חושפת טפח מדהים מהנהגתם של גדולי ישראל, ששיאה בדברי מרן הרב שטיינמן כי הוא מבין בעולם הזה בעוד מה שאומר הגר"ח אלו דברים שנאמרים בשמיים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש רשת הכוללים "עטרת שלמה", סיפר במהלך דרשה בכולל בפתח תקווה סיפור שהיה עמו ממנו ניתן ללמוד כיצד גדולי הדור מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי בקיאים גם בהוויות העולם.

היה זה בערב ראש השנה כאשר הגיע הרב סורוצקין אל מעונו של מרן ראש הישיבה בכדי להתברך לקראת השנה החדשה וביקש ממרן הגראי"ל ברכה שיזכה לעשות אחוז אחד לשם שמיים מכל מפעליו באסיפת הכספים. השיב לו מרן: "אחוז אחד בשבילך זה גם יותר מידי".

בסוכות הגיע הרב סורוצקין להתברך בסוכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שאמר לו: "כל מעשיך באסיפת הכספים הינם מאה אחוז לשם שמיים".

שב הרב סורוצקין אל מרן הגראי"ל ושאלתו בפיו: "הרי הראש-ישיבה אומר שכל מה שאומר מרן ר' חיים ככה אומרים בשמיים, אם כן יש מחלוקת בין הראש ישיבה למרן שר התורה".

מרן הגראי"ל הקשה: "איזו מחלוקת?".

השיב הרב סורוצקין: "הראש ישיבה אמר לי שאחוז אחד לשנה לשם שמיים זה יותר מידי בשבילי ואילו מרן הגר"ח טוען שאני אוסף כסף מאה אחוז לשמה".

השיב לו מרן הגראי"ל בחיוך צופן סוד: "נכון שמה שאומר ר' חיים, ככה אומרים בשמיים, אבל מה שקורה כאן בעולם הזה, אני מבין יותר טוב".

הדברים הובאו בעלון "משיעורי בית אבות - מונטיפיורי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר