פרסום ראשון

משפחת הלוחם שנפצע אנושות פנתה לשקד: להחמיר בעונש המחבל

משפחתו של רז ביבי, לוחם משמר הגבול שנפצע אנוש בפיגוע דקירה בירושלים, פנתה לשרת המשפטים איילת שקד בדרישה לבחון החמרה בעונשו של המחבל ולוודא כי ישלם את הפיצויים שנגזרו עליו (חדשות,בארץ)

רז ביבי בכותל לאחר החלמתו מהפציעה (צילום ארכיון: חטיבת דובר המשטרה)

משפחת הלוחם פנתה לשרת המשפטים: חודשים לאחר שרז ביבי, לוחם משמר הגבול, נפצע אנושות בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, אמש (רביעי) נגזר דינו של המחבל שדקר את רז וניסה לרצוח אותו ל-17 שנים ולפיצויים בסך 40,000 שקלים. ל"כיכר השבת" נודע כי משפחתו של הלוחם פנתה לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה להחמיר את עונשו של המחבל ולוודא כי המחבל ישלם את הפיצויים שנפסקו לו.

במכתב ששלחו בני משפחתו של רז לשרה שקד, הם מתארים את המצב הקשה בו הובא הלוחם לבית החולים והנזקים שנגרמו לו, ומבקשים לבחון ערעור על הסדר הטיעון במסגרתו נגזרו על המחבל 17 שנות מאסר. המשפחה גם מבקשת סיוע בהגשת תביעה אזרחית נגד המחבל וגורמי הטרור.

בנוסף, המשפחה מבקשת סיוע בחילוט נכסים של הרשות הפלסטינית על מנת לוודא כי ביבי יקבל את הפיצויים בסך 40,000 שקלים שנגזרו עליו, ולא יתחמק מתשלום הפיצויים.

המכתב המלא:

לכבוד שרת המשפטים, גברת איילת שקד

הנדון: ערעור על פסיקת דין-רז ביבי-שוטר משמר הגבול

שלום רב לך.

ברצוני להפנות את תשומת ליבך לנושא הקשור לבננו. שמי כרמלה ביבי ואני אמא של רש"ט רז ביבי שוטר משמר הגבול אשר לצערי הרב נדקר בידי מחבל חסר רגישות, שכל מטרתו היייתה להרוג ולרצוח.

אספר לך מעט על המקרה: בתאריך 21/6/2015 עשה את דרכו בני רז מהבית לבסיס שנמצא בירושלים, לפתע קפץ עליו מפגע (יאסר טרווה מחברון) חסר רחמים ודקר אותו באמצעות שני סכינים (ואני מחדדת את עניין שני הסכינים שעליהן נדון בהמשך) מספר רב של דקירות.

ארבע בראשו, אחת בגבו ,אחת בכתף ואחת בליבו. לאחר מאבק עימו הצליח רז להדוף אותו אחרונית להתאושש מעט ולמזלנו הרב, רז שהוא משותת דם ופצוע במצב קשה מאוד קם ויורה מספר פעמים במחבל,מנטרל אותו ואז מתמוטט.
כשהגיע רז לבית החולים היה ללא דופק ובמצב אנוש אפשר לומר מת, נעשו עליו פעולות החייאה וניתוח חירום בליבו ואז ייצבו את מצבו. כשהתעורר התגלו הפציעות : מהסכין שחדרה דרך הראש נפגע מיתר קול ימני שגרם לנזק בלתי הפיך.

בכתף יד שמאל בגלל הדקירה נחתך עצב שגורם לידו של רז לאי תפקוד מלא, עבר ניתוח אחד שלא צלח לצערנו ואנו בדרכנו לניתוח שני שגם לא מבטיח הצלחה. חתך ענק בליבו שנתפר אך הצלקת גדולה ומכאיבה.אך למרות הכול רז היה חדור מוטיבציה להחלים ולחזור לשרת את המדינה שלנו ועשה הכול בעניין.

נלחם כמו אריה מרגע שפתח את העיניים בבית החולים דבר הראשון שאמר שהוא חוזר ליחידה ולהגן על האזרחים במדינה שלנו. כך באמת עשה, נלחם בכל הכוח שלו עשה טיפולי פיזוטרפיה מטורפים עבר ועדות רפואיות ובסופו של התהליך חזר לשרת במשמר הגבול כרגע בתפקיד משרדי אך בעתיד יעשה הכול בכדי לחזור לפעילות מבצעית.
אך עכשיו אפנה לנושא שהכי מכאיב ואנו משפחת ביבי זועקים מכאב נוראי. הבוקר 16/3/2016 נערך דיון בבית המשפט בירושלים לגביי אותו מרצח נוראי שהחליט שהוא פשוט קם בבוקר והולך להרוג, אני מציינת להרוג, לא בכאילו ולא בסתם.

באותו משפט הוחלט שהנאשם לא הגיע עם שני סכינים (שזה מה שטען) אך יש סרטונים שמוכיחים אחרת! וכל הפציעות שנעשו לרז לעולם לא היו נעשות עם סכין אחת, בו זמנית.

כל זה והפרקליטות הסכימה ל"זרום" עם הטיעון הזה ולאשר "להשמיט" מכתב האישום סכין אחת, ביזיון אמיתי. הפרקליטות יחד עם השופטים הגיעו איתו לא אחרת מאשר "לעיסקת טיעון". שהסתיימה ב17 שנות מאסר בפועל ופיצוי של 40,000 ₪ לרז.

אני פונה אלייך בשאלה כאם לא כשרה:

האם נשמע לך הגיוני שבמדינה מתוקנת ונאורה כמו שיש לנו אין צדק ולא ממצים את הדין כראוי עם מחבל שבא במטרה להרוג ולרצוח חיילים ואף לפגוע באזרחים חפים מפשע וזה מה יהיה עונשו?!

הוא הולך ללמוד להתפתח להעשיר את הידע שלו ועוד 17 שנים ייצא לדרך חדשה שהוא מלומד ומדושן.
לגביי הפיצוי המגוחך הזה, האם כל שערה וחתך מגופו של בני שווה ערך לסכום שכזה?!

הפצעים והצלקות על גופו לעולם לא ייעלמו, הכאב והעוגמת הנפש שנעשתה לו לעולם לא ייעלמו. מה עוד שהפיצוי הכספי לא יגיע אלינו מן הסתם הרי המחבל טען שהגיע מבית חסר אמצעים ובמצב קשה.

גברת נכבדה

אנחנו שומעים לאחרונה כי המחבלים השוהים בבתי הכלא הישראלים מקבלים משכורות חודשיות מהרשות הפלשתינית. כפי שציינתי קודם וכפי שנאמר לנו מהפרקליטות , קלושים הסיכויים שרז בננו יקבל מהמחבל את הסכום שקבע בית המשפט.

מאידך גיסא אני פונה אלייך בבקשה לקדם חקיקה או לחילופין שהמדינה תתבע את הרשות הפלשתינית כדי שזו תדאג לשלם לרז את הסכום שקבע בית המשפט בעניינו.

כמו כן קיימת אפשרות נוספת שניתן לבחון והיא לקזז מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלשתינית, את הסכומים שהמחבלים חייבים למשפחות הנפגעות מהטרור הפלשתיני.

כפי הידוע לנו, ממשלת ישראל מקזזת מעת לעת סכומים גבוהים שהרשות חייבת ל"חברת החשמל", "מקורות" בתי חולים ועוד, מכספי המיסים של הרשות. לפיכך ועל מנת לממש את החלטת בית המשפט בעניינו של בננו, רז ביבי, ניתן לבחון אפשרות של קיזוז הסכום של 40,000 שקלים שאותו פסק בית המשפט.

למה אנחנו בתור הורים צריכים עכשיו לרוץ לקחת עורך דין ולתבוע אותו בתביעה אזרחית כדי לקבל פיצוי הולם עבור בננו שנלחם בכדי שלא יפגעו עוד אזרחים נוספים וכמעט שילם בחייו.

למה שלמשל אותו יאסר טרווה המחבל שדקר ללא רחמים את בננו רז לא יזכה לקבל משכורת ובמקום שאנו נרוץ אחרי המערכת המשפטית הזו פשוט נקבל את הכסף שלו?

האם אפשר לערער על עונש של 17 שנות מאסר לאדם שפל שכמעט אפילו אפשר לאומר "הרג" את בני. הרי הוא הגיע ללא דופק לבית החולים, זה עונש שראוי לקבל על דבר חמור שכזה?

אותו דבר לגביי הפיצוי הכספי הזעום הזה, הייתכן שחיי בני שווי ערך לסכום שכזה? מה שגם אנו לא נקבל שקל אחד מהפיצוי הזה! הרי הוא יושב בכלא מאיפה בדיוק ישלם על כך?

מה עוד העורכת דין מהפרקליטות בשיא חוצפתה אומרת לנו לגשת לעורך דין ולתבוע נזקי גוף בתביעה אזרחית (איך בדיוק הוא ישלם לנו?) שום דבר לא יחזיר לו את החיים שהיו לו קודם.

לסיכום

אבקש מכבודך לבדוק את עניין משכורות המרצחים שיושבים בבית הכלא ונהנים על חשבוננם.

אבקשך לבדוק כיצד אנו אמורים לקבל פיצוי הולם על כל הנזקים שנגרמו לבננו?

אבקשך לבדוק עניין זה במלוא הרצינות. תודה רבה על זמנך.

משפחת ביבי המאוכזבים.

מור, אבי וכרמלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר