מאות שנים אחרי

הרב הראשי הגר"ד לאו ביקש מחילה מעניי ירושלים

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הגיע לבית העלמין סמבוסקי בירושלים בו נטמנו במשך מאות שנים עניי העיר וביקש מהם סליחה. מאות הקבורים מוגדרים כאלמונים לאחר שהמקום חולל. צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: באדיבות המצלם, תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו השתתף היום (חמישי) בטקס בבית העלמין "סמבוסקי" הממוקם בסמוך לקבר דוד בעיר ירושלים.

בבית הקברות נטמנו במשך כמה מאות שנים עניי העיר ירושלים, הוא חולל והמצבות נותצו ובכך אבדו סימני הזיהוי מעל הקברים והנפטרים הפכו לאלמונים.

לאחרונה עבר בית העלמין שיפוץ ושיקום והיום נערך טקס אזכרה לנפטרים שנקברו במקום, לאחר שבמשך עשרות השנים האחרונות לא היו נערכים טקסי זיכרון במקום.

טקס האזכרה נקבע ליום זה, ז' באדר, כיוון שביום זה חל יום פטירתו של משה רבינו וביום זה גם נהוג לציין את יום הזיכרון לנפטרים ולחללים שמקום קבורתם לא נודע.

(באדיבות המצלם)

הרב הראשי אמר בדבריו בטקס האזכרה כי "יום ז' באדר הוא יום בו נהגים אנשי החברה קדישא להתענות ולומר סליחות ולבקש מחילה מהנפטרים, שמא לא נהגו בהם בכבוד הראוי. היום באתי לכאן לבקש בשם כלל ישראל מחילה מעניי ירושלים, שמא לא ידענו לכבד את האנשים הטמונים כאן במהלך חייהם וגם לא במותם והם נקברו כאן, במקום צדדי ונידח, ולא בהר-הזיתים".

לדבריו: "מעבר לבקשת המחילה מהנפטרים, אני מקווה שנשכיל ללמוד מכאן לכבד אנשים גם בחיי היום יום. האדם הוא יציר כפיו של הקב"ה ויש לנהוג בכבוד הראוי אחד בשני."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר