הבדיחה שגרמה למעצר

טהרן: צעירים יהודים ריססו גרפיטי "מוות להמן" ונעצרו

שני צעירים מהקהילה היהודית בבירת איראן נעצרו בימים האחרונים לאחר שנתפסו כשהם מרססים גרפיטי "מוות להמן" ברחובות טהרן. "זה מעשה קונדס לקראת פורים ולא כתובת פוליטית" (חדשות,עולם)

קבר מרדכי ואסתר באיראן (צילום: שאטרסטוק)

שני צעירים יהודים נעצרו בימים האחרונים על ידי משטרת טהרן, זאת לאחר שנתפסו כשהם מרססים כתובת גרפיטי שכללה את המילים "מוות להמן" ברחוב בבירה האיראנית, כך דווח היום (חמישי) ב"מעריב". לפי הדיווח, גורמים יהודים בארה"ב שקיבלו דיווח על המקרה החלו לנסות ולפעול לשחרורם של הצעירים.

בדיווח צוטט גורם שמטפל בנושא שאמר כי "מפרטים שהגיעו מטהרן נמסר שהמשטרה הבטיחה לשחרר את שני הנערים, שניהם בני 17, לאחר שהובהר להם שלא מדובר בכתובת פוליטית אלא במעשה קונדס לקראת פורים, אולם ככל הידוע לרגע זה, הם לא שוחררו".

כך רואים האיראנים את מגילת אסתר:

כידוע, באיראן לא אוהבים את חג הפורים, ומקום קברם לפי המסורת של מרדכי היהודי ואסתר המלכה ב'המדאן', הפך למוקד עימות על רקע נושא מגילת אסתר. לפני מספר שנים התכנסו במקום מאות בני אדם איראניים שמחו נגד ישראל ושאלו "מדוע נהרגו 77 אלף איראניים" במסגרת האירועים שמתוארים במגילה.

לפני מספר שנים, הופץ סרטון בו מצולם חסן עבאסי, הוגה דעות שמרני כאשר הוא מדבר בתכנית רדיו על מגילת אסתר והיהודים ומגדיר את המתואר במגילה כ"טבח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר