ועדת הרבנים מבהירה

"לא יהיו חילולי שבת": ההפגנה במחנה יהודה - בוטלה

מבדיקה שערך מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש התברר כי לא צפויים חילולי שבת ב"שוק שבת" שייערך במחנה יהודה, בעקבות כך הוחלט על ביטול המחאה שתוכננה לשבת (חרדים, בארץ)

מחנה יהודה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת הרבנים לענייני שבת ביטלה את המחאות המתוכננות להשבת בשוק מחנה יהודה לאחר שהובהר כי הפעילות תתקיים תוך הקפדה על שמירת השבת.

בעקבות אי-הבנההבהירו מארגני "שוק שבת" כי האירוע שהם מתכננים בשבת הקרובה תהיה תוך הקפדה על שמירת שבת וכ לא תיפתח שום חנות במהלך השבת.

מארגן הפעילות לשבת "זכור" הבהיר כי הוא פועל במסגרת פרוייקט "אחדות ישראל" שהקים לפני 3 שנים, במטרה להרבות אהבת חינם תוך כדי קירוב רחוקים לתורה ולמצוות. בדרך מקורית הוא מבקש לקרב יהודים לא דתיים לשמירת שבת וחלילה לחשוב שהפעילות תביא לחילול שבת.

לדבריו, שם הפעילות "שוק שבת" היה מטעה מעיקרו ולא היתה שום כוונה להביא למקום כלי נגינה או להשרות אוירת שוק במובן הפשוט של המושג.

במכתב ששיגר יצחק מאיר מאליק לוועדה הוא מבהיר כי מטרת פעילותו הינה להעלות את היופי של שמירת השבת "לאנשים שחושבים ששבת זה משהו מר", כלשונו.

"‏השבת אנחנו עושים את שוק שבת בתוך שוק מחנה יהודה, שבת זכור, מתחילים עם קבלת שבת ואז ממשיכים לתוך קידוש וסעודת שבת. אין לנו כלי נגינה בשבת ואנחנו לא מחללים את השבת", הוא מבהיר.

לדבריו: "‏אני מצטער שמהשם 'שוק שבתק נשמע שהשוק הולך להיות פתוח בשבת, ‏כי זה באמת ההפך ממה שאנחנו רוצים". ‏

"אני שמח שעכשיו אנחנו בקשר, כי כבר עשינו את זה שנתיים ולא שמענו ממכם, אז עכשיו זה באמת ונהפוך הוא אמיתי", הוא כתב לוועדה. "‏אנחנו מאמינים שאם כל העם היו שומרים את השבת, יגיע לנו הגאולה כי מגיע ‏לנו".

ואמנם, לאחר בדיקה שערך מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש יחד עם מזכיר ועדת הרבנים לענייני שבת הרב יצחק גולדקנופף, שנפגשו עם המארגנים, התברר כי באירוע שמתוכנן בשוק מחנה יהודה תישמר השבת. בעקבות כך הובהר כי המחאות שתוכננו במקום יתבטלו.

מועדת הרבנים לענייני שבת נמסר כי הוועדה תעקוב בכדי לוודאות כי אכן כך הם הדברים, ותעמוד על משמר השבת כנגד כל כוונה לפרוץ את גדר השבת בירושלים ובכל מקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר