עוד פיגוע תופת בטורקיה

מחבל התפוצץ באיסטנבול: שלושה ישראלים נרצחו ו-11 נפצעו

שלושה ישראלים נרצחו ו-11 נוספים נפצעו בפיגוע תופת באיסטנבול שבטורקיה שביצע מחבל מתאבד ברחוב איסטיקלאל הנחשב לייעד תיירותי בולט. ישראל תשגר משלחת של רופאים למדינה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באדר ב' תשע"ו | 19.03.16
משטרה באיסטנבול (צילום ארכיון: שאטרסטוק)

שלושה ישראלים נרצחו השבת במתקפת טרור באיסטנבול שבטורקיה, כך מדווחים כלי התקשורת בטורקיה. בנוסף, 11 ישראלים נפצעו בפיגוע ופונו לבית החולים בעיר, שניים מהם במצב קשה, שניים נוספים בינוני, שישה באורח קל ואחת הוכנסה לחדר ניתוח. בנוסף, במשרד החוץ מנסים ליצור קשר עם שישה ישראלים שהיו לפי החשש באיסטנבול ומוגדרים "מנותקי קשר".

אחת ההרוגות בפיגוע היא שמחה דמרי, בת 60 מדימונה שהגיע עם בעלה לטיול בטורקיה. בעלה אבי נפצע באורח בינוני ברגליו וסובל מחור בריאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "בוודאות יש שני אזרחים ישראלים שנהרגו, ייתכן שיש גם אדם שלישי". במקביל, הבית הלבן הודיע כי שניים מההרוגים בפיגוע הם אזרחי ארה"ב.

ראש ממשלת טרקיה אהמט דאובוטולו אמר הערב כי "המתקפה היום באיסטנבול מראה לנו שוב שהקהילה הבינלאומית צריכה לפעול בנחישות נגד ארגוני הטרור. אני רוצה להעביר את תנחומיי למשפחות הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפת המחרידה באיסטנבול ולעם ישראל ולאחל החלמה מהירה לפצועים".

שר הביטחון משה בוגי אמר בנוגע לפיגוע כי "הטרור במזרח התיכון הוא חסר מעצורים, ושולח זרועות לכל פינה באזור, ואף מעבר לו - לאירופה, לאמריקה ולשאר העולם. הפיגוע באיסטנבול הוא הוכחה נוספת לצורך החשוב בשיתוף פעולה נרחב ועמוק כדי להכות בטרור הזה, שהפך חובק עולם, והוא מהווה איום משמעותי ביותר על המערב ואזרחיו".

הפיגוע אירע סמוך לשעה 11:00 בבוקר, אז נשמע פיצוץ עז ברחוב איסטיקלאל באיסטנבול, הנחשב ליעד תיירותי פופולרי. את הפיגוע ביצע מחבל מתאבד וזה פיגוע ההתאבדות הרביעי במספר שמבצוע בטורקיה מאז תחילת השנה.

בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים קיימו היערכות חירום בעקבות הפיגוע והערב (מוצ"ש) ייצאו מטוסים עם אמבולנסים של מד"א בכדי להחזיר לארץ את פצועי הפיגוע. במשלחת יהיו גם פרמדיקים, רופאים ואנשי משרד החוץ. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר הערב: "מד"א כצלב האדום הישראלי התארגן בתוך זמן קצר על מנת להגיע בהקדם האפשרי לנפגעים הישראלים בטורקיה ולדאוג לחזרתם הבטוחה ארצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר