צפו בשיעור המלא

הראשון לציון: "דעתו של מרן: ברמות קוראים מגילה בט"ו"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק בשיעורו השבועי כי על תושבי רמות לקרוא את המגילה בט"ו באדר כמנהג ירושלים. "זו דעתו של מרן זצ"ל", אמר וקרא לא לעשות מחלוקות (יהדות, פורים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: דר וסוחרת. תמונה: עובדיה כלימי )

סערת פורים ברמות: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פסק בשיעורו השבועי אמש (מוצאי שבת) כי תושבי רמות בירושלים יקראו את המגילה בט"ו, וזאת - לדבריו - על דעתו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל: "בצורה ברורה, דעתו של מרן, לקרוא המגילה ברמות בט"ו, לא לעשות מחלוקות".

צפו בשיעור המלא שעסק בנושא מתוך השידור חי באתר "כיכר השבת".

בפתח דבריו אמר הגר"י יוסף: "הייתה בעיה לגבי שכונת רמות, מתי לקרוא את המגילה. לפני 23 שנה, מרן האבא זצ"ל נתן תשובה בזה ב'יביע אומר', ולא התייחס בפירוט לעניין של להקים מבנים באמצע כדי לחבר. כל התשובה לא התייחס בצורה ברורה. הוא כתב תשובה שצריכים לקרוא את המגילה בי"ד ומחמירים גם לקרוא בט"ו בגלל הספקות".

"הרב אלישיב פסק שיש חצרות, לפי החצרות שמחבר משכונת רמת שלמה וזה מתחבר", הוסיף הגר"י יוסף. "הגאון הרב שלום משש סמך על ה'פרי מגדים' שאם משלמים מסים לעירייה זה מחבר אותם לעיר אחד, תושבי רמות משלמים מסים לעיריית ירושלים, מרן לא סמך על זה כי בשו"ע לא מובא הדבר הזה. אבל היו כמה קהילות, של המרוקאים למשל - כמו הרב משאש, שקראו בט"ו.

"הרב אוירבך פסק לקרוא בט"ו. הוא אומר: שאתה נוסע ברמות אתה נוסע בכרטיסייה בין-עירונית? אתה נוסע בכרטיסייה עירונית, זה עיר אחד נקרא" .

הראשל"צ הדגיש: "מי כמונו אמונים על פסקיו של מרן, לחזק את הפסקים שלו ולהסביר אותם, לא להיות חסיד שוטה, גם להסביר אותם ולהבין למה התכוון. תמיד אמרנו לאנשים לקרוא בי"ד".

הרב יוסף סיפר כי בשנת תשע"ד, השנה הראשונה שהיה כרב הראשי, הגיעו אליו מספר אברכים ובקשו שיוציא מכתב לקרוא המגילה ברמות בט"ו, וזאת לאחר שהם גילו שקבר שמואל הנביא נמצא בתוך מקום שבעבר היה בתוך 'הרי חומה', וזה קרוב לשכונת רמות.

"ישבתי איתם, עברנו על החוברת שלהם, בררנו והגענו למסקנה שהם לא צודקים", מר הראשל"צ והסביר מדוע.

בשלב הזה הציג הרב יוסף את הפתרון שהציג בשנה שעברה: "בשנה שעברה באו כמה תלמידי חכמים חשובים, והביאו פתרונות, שמענו מה שהם עושים. הם מדדו - כל 35 מטר שמו תיבת עץ, לא סתם עץ, יכולים לישון שם. אבל היה בעיה, אני לא רוצה לפרט".

"אני קראתי לראש העיר, אחרי פורים שנה שעברה, צריך למצוא פתרון לזה, וזה לא נגד מרן חס ושלום. זו הייתה דעתו, שאם יהיה שם מקום שראוי לגור אז זה מספיק. קראתי לראש העיר ודיברתי אתו. הסברתי, קראתי לסגן ראש העיר, במשך כל הזמן האחרון טיפלנו בנושא.

"אני ביום שישי הלכתי לראות את המקום, שמו ברזל גדול, מחר יביאו שם מזרנים והבחורים יבואו לישון שם. כל 35 מטר שמו את ה'בית דירה' הזה. ראוי לגור שם. מרן אמר גם אם זה ראוי למחסן, כאן זה ראוי לדירה, כל 35 מטר שמו אחד, ואז לדעתו של האבא קוראים בט"ו".

הרב יוסף סיפר כי אביו זצ"ל חיפש פתרונות ואף קרא לסגן ראש העיר דאז אליעזר שמחיוף, אך הדבר לא יצא אל הפועל: "ב"ה פעלנו בנושא במשך השנה הזו, וב"ה בזכות העסקנים הקימו את המקומות האלה, הלכתי בעצמי לראות. גם לדעת מרן זה מועיל, זו הייתה דעתו של מרן".

הראשל"צ אמר כי כתב 13 צירופים שהביאו אותו למסקנה לקרוא המגילה בשכונת רמות בתאריך ט"ו.

הרב סיכם את שיעורו: "בצורה ברורה, דעתו של מרן זצ"ל, על כל תושבי רמות לקרוא המגילה בט"ו, שלא יעשו מחלוקות, מי שבאמת נאמן לפסיקים של מרן זה אנחנו, וזו דעתו של מרן".

צפו בשיעור המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר