שלושים ל"אסון 402"

הגר"י זילברשטיין רמז: 'אחת הסיבות לתאונה - נשים שנוהגות'

חבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין התייחס ל"אסון 402" שפקד את הציבור החרדי וציטט את הגר"ש וואזנר זצ"ל שאסר על נשים להוציא רישיון נהיגה ואמר כי זה אחד הגורמים לאסונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

בימים אלו מלאו השלושים למותם הטראגי של הרוגי "אסון 402" שנהרגו בתאונת אוטובוס הדמים בקו 402 של 'אגד' שנסע מירושלים בדרכו לבני ברק והאסון הקשה עדיין מותיר את חיתומו על הציבור החרדי הכואב את פטירתם בטרם עת של אותם ששה הרוגים.

במהלך אחת מדרשותיו, התייחס הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, בדבריו לסיבות שהובילו לאסון הנורא וסיפר כי רבים שואלים אותו מדוע אירעה תאונה זו בה נלקחו נפשות טהורות וזכות.

והשיב כי בקונטרס "רחמי הרב", כותב מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל: "עוד יש להתריע על מה שהנשים לומדים ומרגילים עצמם לנהוג רכב (אוטו) שמן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאוסרו כי עצם לימוד של נהיגה גרם וגורם לפריצות והוא הפך כל כבודה בת מלך פנימה כמו שעצם הנהיגה הוא ממש הפך כל כבודה, האשה חושפת עצמה בזה בשווקים וברחובות לעין כל רואה נכשלת ומכשלת אחרים.

"וליבי אומר לי שהוא אחד הגורמים של האסונות הגדולים שנעשים בדרכים בארץ ישראל המפילים כל כך חללים והרגו כבר טובים וצדיקים וזה מצורף לכל העבירות הנעשים בדרכים שמולידים המחבלים שמסכנים הדרכים".

הגר"י זילברשטיין הבהיר כי מרן הגר"ש וואזנר היה פוסק הדור וכמוהו פוסקים גם בשמיים, והנה לנו אחת הסיבות הגורמות לתאונות הדרכים "שהרגו כבר טובים וצדיקים".

וסייג רבי יצחק זילברשטיין כי "מרן הגר"ש וואזנר עצמו התיר במקרים חריגים נהיגת נשים כגון כשיש בבית ילד חולה או ילד עם פיגור שכלי שצריכים להסיעו למוסד ואין אף אחד עם רישיון הרי שבמקרה זה התיר ואף חייב מרן זצ"ל ללמוד נהיגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר