פרשת הכותל הרפורמי

הרב ברנד: "הכניעה לרפורמים בגלל המאבק בעולים החרדים להר הבית"

הרב יצחק ברנד, המזוהה עם חוגי הימין הקיצוני ופועל לעידוד העלייה הלר הבית טוען כעת כי הכניעה לרפורמים והקמת הכותל הרפורמי נובעת בשל המאבק בעולים החרדים להר הבית • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש)

הרב יצחק ברנד, נחשב אמנם לבעל חשיבה מקורית בציבור החרדי, יש שיאמרו אולי אף "עוף מוזר" אולם אין ספק באשר לגאונותו ולבקיאותו בתלמוד ובעניני הלכה.

הרב ברנד תושב עמנואל מזוהה עם חוגי הימין הקיצוני, פעיל בקבוצות חרדיות במפלגות הימין, ומזוהה עם ארגון חלמי"ש למען התיישבות חרדית בהתנחלויות ובמקביל פועל לעידוד העליה להר הבית כמו גם ללימוד הלכות המקדש ולהחזרת לבישת פתיל התכלת.

לאחרונה יצא הרב ברנד בחריפות נגד חובת גילוח הזקן בצבא וכינה אותה גזירת שמד. לרב ברנד תלמידים בעיקר מהציונות הדתית, חרד"לים וגם מעט המחשיבים עצמם כחלק מהציבור החרדי.

בשיעורו בסוף השבוע, פרס הרב ברנד את עמדתו כי המניעים הרוחניים שעומדים בבסיס הכניעה לרפורמים ברחבת הכותל נובעים מהמאבק בעלייה החרדית להר הבית.

"מן השמים רוצים להראות לנו שמהמקום הזה שמחרימים ממנו את העליה להר הבית, באותו מקום, ממש באותו מקום, נותנים בהסכמת הממשלה מקום לרפורמים", אמר הגר"י ברנד בשיעורו.

הרב ברנד סיפר על איומים ולחצים שהופעלו נגד רבנים ואדמו"רים בדרישות שייצאו נגד העליה להר הבית בטהרה, דווקא ובמיוחד נגד החרדים העולים למקום כהלכה. לדברי הרב, בגלל לחצים אלו דרשו בכמה קהילות מתלמידיהם להדיר את רגליהם מן המקום הקדוש.

"ביהדות אין סטטוס קוו, או שאתה עולה, או שאתה יורד", הביא הרב ברנד מפירושי המפרשים לפסוק "ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלו".

"המקום שבשנים האחרונות תלו בו שלטים נגד העולים להר הבית כהלכה, את אותו המקום הם החליטו להעניק לרפורמים לתפילות מעורבות שלא כהלכה", קונן הרב ברנד.

לדברי הרב ברנד, היה זה ה'חתם סופר' שעמד בראש גדולי ישראל שנלחמו נגד הרפורמים הפועלים כבר כמאתיים שנה, ממנו ידועה האמרה המפורסמת "חדש אסור מן התורה". ובכל זאת, כאשר הועלתה שאלת חידוש העבודה במקום המקדש, פסק החתם סופר שיש לסמוך אפילו על כהני זמננו, שאינם מיוחסים, כדי לחדש את עבודת הקרבנות. "מעולם לא עלה על דעת החתם סופר למנוע את חידושם של מצוות שאפשרות קיומם מתחדשת", הסביר הרב ברנד.

כאמור הרב ברנד נמנה על אותם מתי מעט הפועלים בניגוד לעמדתם ההלכתית של כל גדולי ישראל האוסרים באופן חמור את העלייה כיום להר הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר