אושר התיקון לחוק

העונש החדש של מציתי דגלי ישראל: מאסר של שלוש שנים וקנס של 50 אלף שקלים

שורף דגל ישראל יהיה עלול להישלח למאסר של עד שלוש שנים ולקנס של 50 אלף שקלים, כך לפי תיקון לחוק "הדגל, הסמל והמנון המדינה" שאושר היום בוועדת השרים לענייני חקירה (חדשות,חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הצתת דגל ישראל, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

שורף דגל ישראל יהיה עלול להישלח למאסר של עד שלוש שנים ולקנס של 50 אלף שקלים, כך לפי תיקון להצעת חוק "הדגל, הסמל והמנון המדינה" שאישרה היום (ראשון) ועדת השרים לענייני חקיקה.

ההצעה של חברת הכנסת נאווה בוקר ביקשה כאמור להגדיל את עונש המאסר בצורה ניכרת ואת הקנס שעמד עד כה על 300 לירות ך-50 אלף שקלים.

בוקר אמרה לאחר אישור התיקון כי: "אני שמחה על אישור החלק הראשון, אך לצערי שוב היועצים המשפטיים שמים רגליים לאלו שמנסים לייצר הרתעה. כנראה שבמשרד המשפטים עדיין לא הבינו שאנחנו בעיצומה של מלחמה".

שריפת דגל ישראל בבית שמש, ארכיון (צילום: יעקב לדרמן)

לדבריה: "הצעת החוק שלי דיברה על הטבות ועל בונוסים ולא על זכויות יסוד, ולכן עדיין לא ברור לי מדוע עיכבו אותה במשך ארבעה חודשים".

"אי אפשר לדבר על הרתעה ובאותו זמן לעצור כל ניסיון חקיקה. מי ששורף דגל צריך לשלם את המחיר ולא לקבל מאתנו הטבות. עם זאת, אני מאמינה שאכיפה של עונש המאסר תרתיע את שורפי הדגלים ותעצור את הפגנות ההסתה בקרב ערביי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר