הטור השבועי

הסוררות / דב הלברטל

הן הליברליות הגדולות. הפמיניסטיות הבוטות. הן הכוהנות הגדולות של התמיכה ברפורמיות. מהן תצא תורת השנאה ליהדות האורתודוכסית. דב הלברטל מוטרד מהנשים האנטי דתיות (חרדים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
סתיו שפיר, נשות הכותל, יעל גרמן ורחל עזריה (צילומים: מרים אלסטר, יצחק הררי, פלאש 90)

הנשים הסוררות

מה שמדהים הוא, שהמובילים בכל המאבקים נגד האורתודוכסיה הדתית, הן נשים.

לדוגמא, נשות הכותל. מאות נשים המתריסות כנגד היהדות הדתית. גם בארץ וגם בחוץ לארץ. אלא שהן ברובן רפורמיות. הטרגדיה הגדולה היא, שכל הלוחמים בכנסת כנגד היהדות, הן נשים, ולאו דווקא רפורמיות. די אם נזכיר את גלאון, מיכאלי, ליבני, רוזין, שפיר, גרמן ועוד רבות אחרות. כולן נשים. אין אפילו חבר כנסת אחד, שהוא איש, הנלחם בכזה קושי ושנאה כנגד ערכי היהדות. אפילו אחד.

דוגמא נוספת היא חברת כנסת, המגדירה עצמה כדתית אורתודוכסית, רחל עזריה. היא ראשת הנלחמות נגד החרדים. עוד כשהייתה בעירית ירושלים, היא היתה ראשת המצרים ליהדות. כך במאבקיה לשלטי חוצות עם תמונות נשים ותחבורה ציבורית בשבת. עכשיו היא בראש הלוחמות על העמדת המקוואות לרשות הרפורמים.

לא רק חברות כנסת, אלא כל מיני פעילות חברתיות חרטו על דיגלן את המאבק בקודשי ישראל. דווקא נשים. הן הליברליות הגדולות. הן הפמיניסטיות הבוטות. הן הכוהנות הגדולות של התמיכה ברפורמיות. מהן תצא תורת השנאה ליהדות האורתודוכסית.

רוב מה שעשתה שרת הבריאות גרמן, היה לדאוג לזכויותיהם של כל מיני דורשי ברית נישואין ופונדקאות למשונים למיניהם. כמעט רק בנושאים האלה שמענו אותה. היא עוד מישהי שעיקר מעייניה היו נתונים למאבקים הפמיניסטים והליברלים, ובזה הצטרפה לגלריה הנשים הסוררות בכנסת.

גם בתקשורת, מי מוביל את המאבקים האנטי יהודים, הן נשים. הפמיניסטיות, הליברליות והרפורמיות, זוכות מהן לגיבוי תקשורתי אדיר ומתמיד. כך ברשתות הרדיו וכן בטלוויזיה ובעיתונות. כל אימת שמתעורר נושא הקשור לרפורמיות וליברליות, נגד ערכי היהדות, הנשים שבתקשורת הן המובילות בצורה בוטה את המגמה הזו.

ואיזה פחד נופל על הגברים בתקשורת. רובם לא כל כך מזדהים עם ההתלהמות והשנאה הנשית שם לערכי היהדות, אך הם רועדים בפניהן. שמא יגידו שהם לא מספיק מתקדמים. רועדים כעלה נידף בפני נשים אלה.

גם נשות הציונות הדתית משתדלות שלא לפגר הרבה אחרי הליברליות. אמנם שם יש גם סוג אחר של נשים, צנועות וחסודות באמת, אך המגמה הפמיניסטית והליברלית שם בתהליך התגברות. הן כבר נותנות את הטון. אחרי הכול, גם הן לא רוצות לזכות לכינוי של שמרניות. עוד עלים נידפים.

התופעה הנשית הזו, המובילה את המאבק האנטי דתי, נובעת מהתגברות הפמיניזם העולמי. אלא שכאן בארץ, זה הפך להיות היפר פמיניזם, המופנה כנגד היהדות. כי נשות הכנסת, הפכו לשונאי יהדותן, לקבוצה ההולכת ומתגברת בארץ של נשים סוררות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר