הקב"סים החרדים הזדעזעו

'תמונות תועבה' הוצגו לעובדים מהמחוז החרדי במשרד החינוך

קציני ביקור סדיר מהמחוז החרדי של משרד החינוך הזדעזעו: "תמונות תועבה" בעלות תוכן שלילי מן הסוג הגרוע ביותר הוצבו בפני העובדים החרדים במהלך הרצאה. "כזה זלזול טרם חוויתי" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

תמונות קשות ביותר של תוכן שלילי וחוסר צניעות הוצגו לקציני ביקור סדיר מהמחוז החרדי של משרד החינוך: אחת לתקופת זמן, מקיים משרד החינוך כינוס מיוחד המיועד להעשיר בהרצאות ובידע מקצועי את קציני הביקור הסדיר, האחראים לטפל בתופעות של נשירה ומקבלים משכורת ממשרד החינוך דרך הרשויות המקומיות. הכינוס נועדים בכדי שהקב"סים יוכלו להתמודד באופן מיטבי עם הבעיות והאתגרים של הדור הצעיר.

ביום חמישי האחרון, נערך כינוס שכזה באוניברסיטת בר אילן אילו הוזמנו גם קב"סים מן המחוז החרדי. אלא שלטענת המשתתפים החרדים, מדובר היה במעשה נואל שגרם לפגיעה קשה ברגשותיהם. "אנחנו לא יודעים האם מדובר בבורות ובחוסר מחשבה מלכתחילה או בהתנכלות מכוונת אך בכל מקרה מדובר היה במעשה מקומם".

לטענת המשתתפים ששוחחו היום (ראשון) עם "כיכר השבת", העלה אחד המרצים במהלך הרצאה שהעביר אודות סיכוני נוער ברשת, "תמונות בעלות תוכן שלילי וחוסר צניעות מזעזעות ומחרידות מהסוג הגרוע ביותר" תוך פגיעה קשה ברגשותיהם של החרדים שהשתתפו בכינוס.

לדברי הקב"סים החרדים, הם מיהרו לצאת מן האולם בזעם מתוך כאב ועלבון עמוק. "עד שאתם מבררים עבורנו את כשרות המזון, כבדו אותנו והתחשבו בנו בבדיקת התכנים" אמרו למפקחי המחוז החרדים הממונים על כך שהכל יהיה מותאם לרוח החרדית. לטענתם, למפקחים לא היתה תשובה ברורה והם גימגמו במבוכה כשהם מודים שמדובר במחדל חמור.

"מתברר שלמרות הרגישות הגבוהה לא עשו במשרד החינוך שיעורי בית ולא התאימו את אופי ההרצאות למשתתפים החרדים" אומר אחד הקב"סים.

"אמנם, אחראית התכנים ידעה על רגישות התכנים בהרצאה אך בחרה "לצאת ידי חובה" כשהודיעה למרצה אודות הרכב קהל היעד בבקשה להתחשב בהם" אומר חרדי שהשתתף בכנס, "היא סברה כי "החרדים יכולים לצאת" אם לא יתאים להם, אך לא הודיעה להם מראש שההרצאה אינה מתאימה לאורח החיים שלהם".

"סוחבים אותי מרחק שלוש שעות נסיעה כדי לומר לי שאני יכול לצאת מן האולם?" שאל קב"ס זועם מהצפון הרחוק, "כזה זלזול טרם חוויתי". משתתף נוסף זעם על הזילזול והפגיעה: "לא מספיק ששמים אותנו יחד עם כולם, גם לא דואגים שהתכנים יהיו ראויים ומתאימים לציבור שלנו". אמר בזעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר