בויליאמסבורג ערכו דינר לישיבת "משנת המגיד" מאוקראינה

באולם אירועים בשכונה החרדית ויליאמסבורג, התכנסו אדמו"רים רבנים וראש-ישיבות, לדינר ומעמד 'קרן היסוד' למען קיום ישיבת "משנת המגיד מזלאטשוב" בעיירה יאמפאלי שבאוקראינה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

באולם אירועים בפאתי השכונה החרדית ויליאמסבורג, התכנסו השבוע רבים בראשות אדמו"רים רבנים וראש-ישיבות, לדינר ומעמד 'קרן היסוד' למען קיום ישיבת "משנת המגיד מזלאטשוב" בעיירה יאמפאלי שבאוקראינה.

פתח את המעמד, מנהל הישיבה הרב הלל כהן מקייב-אוקראינה שקידם בברכת 'ברוכים הבאים' את האורחים הרבים ותיאר את תהליכי יסוד הישיבה וכיצד נולד הרעיון לפתוח ישיבה חסידית בעיירה נידחת אי-שם באוקראינה.

הרב כהן גולל את הפעילות העניפה באוקראינה וסיפר כי "זה שש-עשרה שנים אני מתעסק בחינוך וקירוב רחוקים, יהודי ברית המועצות שעברו 70 שנותקומוניזם, יהודים מנותקים לגמרי מכל רגש יהודי, וכעת לקחתי על עצמי לפעול ולסייע לבחורי חמד שיתחזקו בתורה ויראת-שמים ולהקים הישיבה הק', הרחק משאון העיר, בכדי להישמר מסכנות הרחוב ולהידבק בתורה ומצוות".

לאחריו עלה הגאון הרב יונתן רוזנבוים, מנהל הישיבה הגדולה בברוקלין, להשמיע את דבר ההורים. הרב רוזנבוים תיאר את השינוי שניכר על בנו מאז החל ללמוד בישיבה והודה מקרב לב על המסירות האכפתיות וההשקעה של צוות הישיבה בכל תלמיד ותלמיד.

בסיום דבריו פצחו חברי מקהלת 'מנעימי שירה' בניגונים חסידיים, שירות ותשבחות, והשמיעו את ניגון 'התעוררות רחמים' לרבי מזלטשוב זיע"א, כשהקהל כולו משורר עמם את הניגון בדביקות והתרוממות.

כמו כן נשא דברים נלהבים האדמו"ר מלימנוב, שהוקיר טובה לצוות הישיבה ובראשם האחים החשובים משפחת לנדא, שהקימו עולה של תורה לשמו ולזכרו של סבם הקדוש וזוכים להעמיד תלמידים הרבה ההולכים בדרך ישראל סבא הודות לפועלם הכביר.

את מסכת הנאומים חותם, מייסד הישיבה, הרה"ג ר' משה לנדא, המסור בכל ליבו ונפשו למען המוסדות ביאמפאלי, שהביע רחשי תודה והוקרה לצוות הישיבה בראשם המנהל הרב הלל כהן, והביא מדברי סבו הקדוש רבי מיכל זיע"א אודות עניני דיומא ותיאר בקצרה את הפעולות הגדולות הנעשות בעיר יאמפאלי כאשר הוא מזמין כל אחד מהמשתתפים לבוא ולראות מקרוב את המהכפה היהודית - חסידית המתחוללת בעיירה האוקראינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר